Då var det Måndag igen - 93 dagar kvar.

Igår vet jag inte riktigt var dagen tog vägen. Vi passade på att sova lite extra länge då lördagen blev så lång. Sen blev vi bjudna på lite fika inne i stan hos Erica. Hon hade gjort himla goda muffins och så tog hon fram sin gamla BEBIS-tröja som jag fick låna :)
Sen var den eftermiddagen borta, vi kom hem och medan Dennis lagade mat bestämde jag mig äntligen för att ta årets första steg på löpbandet. Gick 1.1 km powerwalk och lyckades bränna 86 kalorier. Men efter det fick jag världens magknip, så då var den kvällen förstörd. Låg mer eller mindre och kved i soffan hela kvällen, kändes som mina äggstockar hade exploderat eller något liknande. - Skönt var det då rakt inte!
Lyckades ändå baka några cupcakes på kvällen med den färdiga mixen jag köpt på Coop. De såg väldigt goda ut, men det smakade urk! - Så har jag kraft och ork i veckan ska jag göra riktiga cupcake från scratch, men just nu känns den orken väldigt långt bort..
.
 
Sen idag har dagen gått i princip i samma slöa orkeslösa form. Har sådana besvär i bebisutgången, och även om min bm påstår att det är väldigt vanligt att bli svullen där med så känner jag att jag VILL INTE ha det såhär till april. Det är väl en sak när det bara är svullet och ser ut som fan, men nu börjar det t.o.m spänna och göra ont så jag inte vet vart jag ska ta vägen, att sitta ner är något jag helst inte gör om man säger så. Men imorgon ska jag äntligen ta mig i kragen och ringa mvc och fråga om det visserligen inte finns något att göra åt, så kanske jag kan få tips på smärtlindrande ändock.
 
Usch, jag kan säga att man blir riktigt grinig och på dåligt humör av såna här besvär.... men där fick jag väl för att jag gått omkring och skrytit om att jag mår som en prinsessa och verkar ha en väldigt lätt graviditet hittils. Men som sagt: Imorgon blir det samtal direkt till mvc så fort jag vaknat så får vi se om mitt humör stiger, så jag kanske kan baka goda cupcakes i veckan.
 
Nu ska jag gå ner och mysa ner mig i soffan och vänta på att måndagskvällens alla program börjar. Nu är det den stunden på året igen då ALLA vecko-serier börjar som man tittar troget på varje vecka. Ikväll: Farmen, Sveriges Mästerkock och så ska jag se vad det här Inkognito är för något. 2.5h tv-tittande. Måste nog ha en skål popcorn till de och försöka ställa på magen (fastän jag vet att magen är för liten för popcorn-skål ställ än så länge, men pröva kan man!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0