BF dagen med utebliven bebis


Ja om inte förlossningen går i rykande fart på mindre än 2h (vilket jag INTE hoppas på), kan jag nog anse att jag gått över tiden denna gången. Vilket jag känt på mig hela tiden.
Bara för att A var ett sånt A-barn med en "ljuvlig och lagom förlossning" och kom på rätt dag. Så har jag inte haft några förhoppningar att denna skulle göra likadant 

Även om jag försökt diverse ting för att driva ut Marängen innan BF så har inte:
- hallonbladste
- hel ananas 
- färdknäpp
- stimulera bröst 
- lång promenad (i Borås djurpark)
- snabb powerwalk (till dagis)
- studsa pilatrsboll
- frosta av frys 
- bullbak 
OCH
- suttit blixt still och glott på 8 avsnitt Vänner på raken
INGET HAR HJÄLPT 

Marängen - Mamma 
1 - 0

Men hen kommer när hen kommer ...


Nu är jag dessutom helt klar med Marängkalendern. Så är lite orolig att jag ska bli rastlös nu. Klart att jag kan hitta på massa saker att göra. Men motivationen och energin ska ju finnas med.. vilket det inte riktigt gör.

Det enda jag hoppas på är att inte behöva bli igångsatt. Jag är inte orolig för hur förlossningen ska starta och när. Jag är inte rädd för smärtan. Det kommer göra så häcka ont MEN jag litar på min kropp. Men jag är orolig att behöva tvinga igång något om min kropp inte är redo  Då har jag fått för mig att min kropp inte kommer orka med på samma sätt, som om det skulle starta av dig självt.
Men en vet aldrig. Så vi får se 

Än så länge har jag inga jättestora eller långa förvärkar. Jag har haft lite snäll molvärk  idag. Men ingenting att skryta om.
Någon slempropp har jag inte heller sett skymten av. Så det verkar lugnt.

Ja... Det blir inget långt inlägg idag. Bara en uppdatering att här fortsätter marängen bakas på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0