Dag 10, ingen mer kreativ rubrik än så.


Så är det torsdagkväll. C har sovit i nästan 3.5h så jag börjar ju fundera på när han ska vakna.
Han drog en sån lång sovstund igår med mellan 18-21.30. Men ändå sov han bra under natten med 2-2.5h mellan matintsgrn. Så jag hoppas han kör en lika bra natt igen.

Idag har C varit lite mer resonabel än vad han var igår när jag upplevde att han var lite mer orolig.

Vi gick upp vid 6.30. Väckte A med (Så han kan vara lite trött på kvällen med - förhoppningsvis). Vi körde en morgonen med blöjbyte, rensa näsan med saltvattenlösnimg, rengöring av naveln och påklädning. Jag har insett att det är så smidigt med sparkdräkt, bara ett plagg att tråckla på istället för body, byxor och tröjor.

Sedan gick vi ner alla tre och satte på en film på Netflix (Jag är så nöjd med min investering av grönt cast OCH min nya premunation på Netflix - då de har större utbud än HBO)

Sedan så somnade jag och C i 90 min och missade hela Pettson och Findus filmen... När jag vaknade satt A och spelade på sin telefon, så A  såg n9g inte mycket av filmen heller.

Vi käkade sedan lite frukost och medan C tog en ny sov-omgång spelade jag och A ett parti sänka skepp.

Efter det gjorde jag dagens goda gärning: rensade ut ALLA gravidkläder. Så nu säger vi på återseende till de kläderna. Och så passade jag även på att sortera bort lite kjolar och klänningar som jag aldrig kommer använda, så de skänker jag till lilla systerdottern som kan använda det till tyger när hon sitter och skapar vid sin symaskin.
När Dennis kom hem och såg kassen med gravidkläder så han "Det känns som du skaffade de här kläderna nyss och nu ska du göra dig av med dem"
"Nä", svara jag "De ska sparas uppe på vinden en stund"
"Du tänker så.. " svara han tillbaka med ett flin.

Så vi får se när och om denna kassen ska användas igen...


Utom att rensa kläder har jag inte gjort så mycket mer nytta idag. Vädret har varit grått och tråkigt. Så vi har inte ens varit ute. Hoppas vädret är lite bättre imorgon så vi åtminstone kan va ute en pyttestund. Tror att i alla fall 6åringen skulle behöva det...

Nä  nu är klockan snart 20.00 och bebis har sovit oavbrutet i 4h!! Ska börja buffa lite på honom och sedan göra lite kväll för liten och stor.

På återhörelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0