21+3, en lördag

Klockan 15. Då provar jag att skriva igen. Började att skriva igår riktigt fyndigt. Men den texten försvann och då ledsna jag. Tålamodet är på noll stundtals.

Men vad händer då? Sitter just nu I nya familjebilen utanför Rusta pch väntar på Dennis och Andreas. Casper sover, därav att jag sitter i bilen.
Vi har varit i Falköping för att dennos behövde inhandla saker på biltema och jag ville sedan ta med barnen till mösseberg och kolla på djur, leka och fika.
Men idag är en sådan dag som det är varmt. Barnen blir trötta snabbt och föräldrarna tappar lätt tålamodet. Vi kunde konstatera att Dennis förakta andra föräldrar som inte kan säga till dina barn. Å jag blev irriterad på föräldrar som sockersött sa till sina barn "åh min älskade pussunge". Det var mest provocerande för att jag själv inte känner att jsg kan uttryc känslona för mina barn idag...

Men förutom känslan av avsaknad av tålamod så går graviditeten framåt. Hela magen börjar bli klorund nu. Konstigt nog så bor bara bebis i undre delen (lägenhet 1001). Men det klart att f.d hyresgästerna hsr fått bosätta sig en trappa upp (i lägenhet 1101) och då expanderar hela magen, såklart.


Apråpå mage och kropp. Så märker jag att jag är mer medveten om min kropp. Igår t.ex hade jag en jättesöt klänning med urringning. Det såg helt okej ut framifrån. Men så fort jag tittade ner så såg jag bara bröstklyftan och kände mig så naken. Jag har inte varit så "självmedveten" om min kropp innan jag blev gravid igen. Men det liksom smyger sig på i och med att kroppen expanderar.


paus

Klockan är nu 19 å jag undrar om det är möjligt att skriva ett helt inlägg utan att behöva avbryta?
Jag vill gärna kunna dokumentera denna graviditet lika flitigt som de två tidigare. Men med en 8åring och en 2åring som sällan är lugna eller sams, så känns der omöjligt. Men jag får göra mitt bästa.

Det sista tänkte jag bara lägga in en ris och ros-lista på bra och mindre bra gravidpoddar.

Ros
  • Berg och Gynning  hittar sig själva. Detta är podden med Carina Berg och Carolina Gynning. Det är inte specifikt en gravid podd, men eftersom de är mer eller mindre gravida under poddens gång så tar de upp mycket gravidsaker. Jsg kan känna igen mig i mycket och får skratta åt knasiga gravidsaker. En mycket befriande podd som jag lyssnar på varje kväll när jag nattar  C

Ris
  • Förlossningspodden. Ingen dålig podd, å mycket i den är intressant. Men jag kan må mycket dåligt av att jag hör till historier där det gått dåligt för barnet, där mamman nästan förblödit. Eller som senaste när jag skulle natta C och så vsr det ett avsnitt om framkalla, där alla slidväggar var förslappade. Jag började må så illa när jag lyssnade på deta. Så jag var tvungen att stänga av. Därför skulle jag rekommendera att bara lyssna på denna podd om en läser först vad avsnittet ska innehålla, för mycket kan jag bli illa till mods av.
Det var det. Nu har jag uppdaterat lite och jag ska bara slänga in en sista bild, så får jag sen anse mig klar för denna gång.

Denna bild är kul. För på den första ser jsg gigantisk ut, men ifrån sidan är magen lagom 😉

C'ya!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0