Allt Faller. - 68 dagar kvar.

Det låter som en rätt deprimerande rubrik va? - Men det är tvärtom; Allt faller på plats. Dessutom blev jag inspirerad av att jag tittade på tv programmet Allt faller med Rheborg och Gardell imorse. Jag såg den scenen när Jonas mamma dör. Han pratar i telefon och medan hör man en sista suck och sen är hon död. Den scenen var superfin! speciellt när han går fram till henne, smeker hennes kind och säger: "Du har varit så duktig lilla mamma" ... åh <3
- Det är ju så en annan vill säga (Ta i trä - hoppas vi inte behöver göra det på många många många... år!) Men just det här: du har varit så duktig lilla mamma. Det är ju så jag vill se på livet. Inte det sorgliga, utan allt bra som gjorts. Åh, som sagt, underbar scen!
 
Anywho - anyhow... Har faktiskt fått lite ärenden uträttade idag. Gick upp vid 8 redan, jisstanes! Jag som inte gått upp en minut innan 9.40 de senaste dagarna, men eftersom jag skulle snåla lite skjuts av Monkz som skulle till tandläkaren tänkte jag det var bäst att vara klar vid 10. Så som sagt åkte jag in till stan och gick i lite affärer och köpte dessutom det jag skulle ha. Det är tydligen en viss person som fyller år nästa helg ;) Här är vi inte i sista sekunden, nej nej! Ringde även och pratade med en hyfsat vänlig person på FK. Skrev ju igår det sista att jag var glad över att äntligen fått fk-papprena om föräldraledighet. Men den lyckan varade inte länge. Efter ett par meningar stod det "Om du är studerande eller egen företagare ska du ringa det här numret ... för att få rätt blanketter" - What the f...ck tänkte jag och tjurade till. Så dagen till ära så ringde jag och prata med en tjej om nya blanketter, en till mig och en till Dennis. Frågade även om det skulle vara några andra papper om man jobbat på timme, vilket tydligen inte behövdes. Passade även på att fråga om det skulle finnas något intyg ifrån skolan, men inte det heller. Så nu hoppas jag att det inte ska behövas några såna dumheter när hon verkligen sagt N E J.
 
Ja, sen så gick jag till ICA för jag skulle handla potatis MEN köpte även citron-yoghurt (mums!), tvättmedel som jag ska använda för att tvätta bebis-kläderna (Nu har jag fått lite mer kläder som syrran plocka fram, mycket bodys men väldigt lite byxor, så de får jag köpa... och strumpor!) och så köpte jag semlor, för jag vet att Dennis älskar det (fastän jag själv inte är störtförtjust i dem) Så tänkte smöra lite för honom om han nu lovat att köra kasslergratäng till mig idag ;)
 
Som sagt, varit riktigt effektiv idag. För har även provmålat barnkammaren i "johan-färgen" som såg ut som avokadoröra när jag öppnade burken och "Viktoria-färgen" som skulle ha en krämig aprikosfärg, men som såg mer orange ut i slutändan än aprikos. Så nu får vi se vad jag och Dennis tycker är snyggast. Just nu tycker jag nästan den gröna blev finast MEN oroar mig att rummet ska kännas för mörkt? Den andra färgen lös upp rummet på ett annat vis, men vill inte heller att min BabyRex ska tro att denna bor i ett apelsinskal?
Hm... någon som intresserar sig för tycke får gärna hojta till om en åsikt! Lägger ut bilderna på färgen- Tanken är att färgen på väggen ska matcha det mörka golvet, de mörka kommande möblerna (i nötfärg och svart) samt det vita taket - åsikt?
Johan-färgen
 
Viktoria-färgen.
 
Snyggast??
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0