Elva dagar senare. 43 stycken dagar kvar.

 
Hej! Dagarna har gått, väldigt fort. Vart tog de vägen?
Märker nu också på mig själv att jag knappt håller koll på vilken vecka jag är i: Var det 32, 33 eller 34? Allt känns i ett enda virrvarr och allt smälter ihop.
 
Ska väl försöka göra en liten kort redogörelse för vad som hänt sedan Alla hjärtansdag.
Lördagen den 16e åkte jag och D till Gekås i Ullared och shoppade loss. De blev nytta med nöje. Köpte bland annat universal regnskydd och insektsnät. Även en skötväska och en ryggsäck som har blivit min bb-väska. Vi köpte penslar och rollers för BabyRex-rummet. Köpte dessutom Alfapet som jag tycker är så himla kul! Även doppresent till lilla E och påslakan till vår kommande skrutt (idag, fick vi även påslakan med små möss som blivande farmodern köpt på Tradera).
MEN detta lördagsnöjet hade sitt pris. På söndagmorgon vaknar jag med ond hals och en sjuhelsike massa snor. Gekås-sjukan!! - Det eskalerade ifrån söndag och höll på som värst måndag, tisdag och onsdag (därav min stora frånvaro hela förra veckan). Torsdag började jag bli bättre, men däremot blev Dennis dessto sämre (Gekås-sjukan!!) Så han stannade hemma torsdag och fredag
 
På fredagen kom mor och far då de skulle på 4årskalas på lördagen och skulle övernatta och vakta huset åt oss då vi skulle på Dennis spa-present i Borås.
 
Framåt lördagen kände jag mig lite bättre (har fortfarande lite av och till rethosta och snuffs i näsan, men annars helt återställd!) Vi åkte hemifrån vid ett-snåret och var i Borås runt halv två. Det var rätt så enkelt att hitta till Aroma spa och fördelen med ett litet intimt spa är att man får komma in på rummet före incheckning.
Då spat hade en möhippa inbokad när vi kom så var relaxen inte vår fören vid två, men det gjorde inte så mycket! För då hann vi landa och byta om i lugn och ro till baddräkter och morgonrockar. (Jag hade min röda baddräkt coh såg ut som en heldräktig hummmer, MEN vad gör det när vi var de enda i relexen :P)
Så vi satt och bubblade i poolen och fick smoothies och vatten med apelsinskivor i. Vi satt i bastun och svettades lite med, å sen var det dags för massage.
 
D fick helkroppsmassage, vilket egentligen inte är hela kroppen utan bara från ryggslut och uppåt.
Jag fick ansiktsmassage och det hon började med var att fråga: "Ja, så brukar jag alltid fråga om jsg ska fixa ögonbrynen" - Jag svara ja och tänkte att de väl ingick i priset... det gjorde det inte. Så 150;- fick jag betala extra. Men bra blev det. Slipper fjuniet mellan bryna och de blev väldigt fina kanter. Försökte lattja ihop en bild där det är ögonbryna före och efter och en liten glad mun :) Klart de syns bättre resultatet i verkligheten än på bild, men man kan nästan se att kanterna blev mer markanta
.
 
Massagen i sig var alldeles ljuvlig och de där 30 min gick ack för fort. Efter massagen så satt vi en stund i deras utomhuspool. Det var riktigt skönt med varm pool och så den svala kyliga luften. Efterååt bubbla vi lite inomhus en stund till innan vi gick och duschade och tog det lugnt innan vi skulle gå mot resteruangen La Copita.

La Copita låg väldigt bra till i Borås, centralt och bra och litet och mysigt ställe. Maten var spännande och god med.och detta avnjöt jag med alkoholfritt Cava :)
Förrätt: Honungsgratinerad getost med blad och nötter
Huvudrätt: Oxfilé i rödvinssky med potatisgratäng
Efterrätt: Citronsorbet
 
 
 
Hela spa-upplevelsen var ljuvlig och frukost fick vi kl 9 dagen därpå och sedan åkte vi hem och hela söndagen är ett minne blott då jag mest sov och inte gjorde någon större nytta. Att gå på spa tar på energin!
 
Så Måndag, igår, var rätt lugn den med. Vi hade däremot bestämt att åka och storhandla i Falköping då kylskåpet skrekt toooomt. Då vi även fick höra att babyproffsen skulle ha utförsäljning tänkte vi att vi skulle slå två flugor i en smäll. Till vår besvikelse hade de stängt måndag och tisdag, så det blev ingent fyndande på babyproffsen (kanske åker dit igen i slutet på veckan). Sen åkte vi till Cheapy och kollade socklar till babyrummet, men köpte inget. Sist till Willys och då har jag mitt nöt tappat bort inköpslistan! så det blev en kort handling och vi resonerade att eftersom vi skulle åka tillbaka för babyproffsens skull i slutet på veckan så kunde vi storhandla då också med ny inköpslista. Så det var en rätt onödig resa egentligen. Väl hemma hände inte så mycket mer tills jag skulle duscha innan vi skulle sova. Då märker jag till min besvikelse att min fördärvade blygläpp är oroväckande svullen igen, lite öm och har en sån där hård knöl som förra gången ! :(
Fy fan vad jag grinade. Ville inte ha tillbaka samma besvär igen och oron över att behöva skära där nere igen och kanske om problemmet skulle komma tillbaka månad på månad... nä fy vad jag grät!
 
Så imorse låg jag vaken ifrån 5-tiden och bara väntade till kl skulle bli 8 så jag kunde ringa mvc. När klockan var 8 så ringde jag och när jag väl kom fram så var min bm upptagen, men skulle ringa tillbaka. Som tur var ringde han inom en timma. Berättade vad jag misstänkte och han lovade att ringa förlossningsjouren åt mig.
Bestämde klokt nog att för att jag inte skulle sitta ensam hemma med  min oro idag så rymde jag till svärmor för sällskap. När jag gick till bussen ringde gyn och bekräftade att jag fick en tid kl 13 imorgon. Kanon att jag fick komma in så snart! Så nu hoppas jag vid alla makter att om det är samma problem igen, att de ska gå att åtrgärda med pencilin och INTE skalpell. Men det lär vi se imorgon.
 
Men annars har dagen varit rätt så mysig. Tills jag skulle till tandläkaren tjugo i fyra... fy vilken munvåldtäkt! - Jag har varken tandläkarskräck och kan tycka det kan var rätt så gött att besöka tandläkaren för lite putsning. Men idag var det hemskt! Hade tydligen väldigt inflammerat tandkött, men lyckligvis inga hål som behövdes laga. Så när hon skulle putsa och ha sig så blödde det rätt kraftigt ur munnen och när jag väl kommit ur tortyrkammaren så gick jag in på toaletten och beskådade min min... det såg ut som jag åkt på stryk. Ingen vacker syn. För känsliga läsare så hoppa över det sista, för måste visa upp min misär :-O
 
 
Haha, nu ser jag däremot att bilden är upp och ner, men ni fattar grejen där det är mörkt mellan tänderna är blooood, buuu...!
 
Ja... det var väl det. nu är det snart Farmen och D är en ängel och står i köket och gör våfflor till oss. Så gott det ska bli. Har sådan våffel-craving. Å nu har han nästan stått där i nästan en timma, men nu är det bara en kvar! Mums mums.
 
Men ja, ni får vidare rapport imorron hur det gått med läppen och allt. Nu ska här frossas i våfflor med sylt...!

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ullis min alldeles egna underbara författare som skriver så man blir alldeles varm om hjärtat....(speciellt efter denna helvetes dag)Ullis jag älskar dig mer än du kan förstå

2013-02-26 @ 21:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0