Gårdagens Alla Hjärtans, BM-besök och Mys-fredag. 54 dagar... ;)

 
 Aloha!
Idag har det varit en riktig mysig fredag då jag och Dennis umgåtts hela dagen. Vet att han hatar och att han blir jätteuppstressad av att ha stillestående dagar när det inte går ihop sig med markägare och jobb som ska påbörjas, men för mig och BabyRex är det lyxdagar att ha honom hemma, så då väger det verkligen upp för den frånvarande Valentine-dagen igår.
 
Alla hjärtansdag igår började med sovmorgon och frukostätning med Dennis då han inte skulle åka iväg fören 10. Dock kom en bekant till Dennis förbi som också skulle på Husquarna visningen, så då fick tappade jag en timma på morgon med att umgås med älsklingen, men men...
Vid kvart i elva kom svärmor och hämtade mig och så åkte vi in till mvc. Hade tid 11.15, men bm var stressad som vanligt och lite sen så kom väl in några minuter sen.
Vi började med att ta stick i fingret (avskyr det =/ bättre att de tömmer armen på blod än nålar och stick i händer och fingrar...) Han undrade samtidigt om jag hunnit reflektera något över föreläsningen kvällen innan då vi gått igenom förlossnignsskedet och smärtlindring. Sa väl att den dagen kommer som den kommer och det var inte mitt största bekymmer, utan det största var den här nålen i handen de sätter ifall något skulle hända under förlossningen och de behöver sätta en nål, då sitter den redan där. Men som sagt ovan, så avskyr jag nålar i händerna. Men han lugnade mig med att vi skulle skriva i fetstil i min journal att de skulle sätta nålen i armvecket istället OM det skulle behövas - Men han påstod samtidigt att de inte satte sådan nål på alla. Själv trodde jag det var en rutinåtgärd och bra ifall att, än att försöka sätta en nål om något oförutsett skulle ske. Men det var väl bra antar jag.
Järnvärdet och sockret var bra dessutom. Järnet var lite lägre än tidigare, men fortfarande så pass bra att jag slipper knapra järntabletter, fantastiskt! - Fick väga mig dessutom. 68.2 kg. Ligger alltså fortfarande på "noll". Då jag vägde 68 kg vid inskrivningen på min födelsedag och sen hade jag tre jobbiga månader där basfödan var: Äppeljuice, äppelbitar och pasta med ketshup, då gick jag ner till  63 kg och nu är jag uppe på samma igen, så egeeeentligen har jag väl gått upp 5kg, men skryter så länge jag kan att jag ligger på noll-strecket ;)
 
Sedan var det dags för att lyssna på hjärtat. Lade mig på britsen och till min förvåning hittade han INTE hjärtljudet på en gång, haha! Det var väl bara för att svärmor var i rummet och lyssnade med, BabyRex är ju så blyg av sig och blottar endast sin existens för några få utvalda. Bm höll på en bra stund och lade apparaten på olika ställen på magen, hittade naveslsträngen och så lät det ibland booom! när bebis sparkade lätt utåt. Han t.o.m frågade om jag blev orolig när han inte hittade ljuden -  jag sa med lugn röst; Nej, du brukar alltid hitta hjärtat på en gång, så någon gång måste det ju bli lite kämpigt för dig med.
Tillsist hittade han hjärtat och räknade det till 136 slag. Tror fortfarande stenhårt på en pojke om man ska följa sägnen om hjärtslag. Annars har Hon då lurat oss alla ;)
Magen mättes till 2 cm i ökning (nu på 30 cm) ... Till min besvikelse nu idag så har jag upptäckt två små bristningar under naveln. FAN! Ville inte få bristningar och är nu så orolig att bli ännu större och få ännu mer bristningar så jag kommer få en riktig fulmage! :(
 
Efter bm-besöket gick vi upp till Nille där svärmor köpte lite garn och lita annat smått och gott. Jag gjordet det gamla klassiska: Tänkte att jag ska INTE köpa något till Dennis, för jag kommer inte få någon Hjärtans-gåva av honom. Så när svärmor betalat och vi ska gå, då ser jag ett sånt sött litet ting, så jag köpte något ändå (Och nej, jag fick inget igår i gåva. Old Fool!)
Men erkänn att den var lite söt ;)
 
Vi fikade lite hos Erica efteråt. Fick med mig en present till Lilla N som Erica gjort själv och så fick jag även med mig en snygg board (stavas??) som kan bli fint att sätta upp i BabyRex-rum som en avbrytare mot allt grönt sen :)
Väl hemma igen så ringde jag och pratade med älsta syster A i närmare 54 minuter! och efter det pratade jag även med syster C, så kände mig riktigt effektiv på mitt sociala plan. Efteråt började jag laga kärleksmiddag till mig och bebismagen. Det blev Kotletter med ugnsbakade morot- och potatisklyftor i örtagårdskrydda. Till detta blev det grönsallad med paprika och bearnaisesås. Dessert: Chokladpudding toppad med grädde och hallon. Lite senare lyxade jag till det med honungsmelon och njöt av en BabyRex-vänlig Drink. Alkoholfritt vitt bubbel med apple sour och en massa is! Mums!
Kvällen avnjöt jag och magen av ett fotbad, en ansiktsmask på magen (chokladmask som tydligen ska vara motverkande bristningar?!?) och avslutande ett skumbad med mycket lukta gott. Bjuder på en bild av min chokladmage =D
 
Dennis var inte hemma fören vid halv elva och då gick vi igenom våran dag på skilda håll och myste till lite. Så det blev väl inte att vi somnade fören närmare midnatt.
Så därför var det så gött imorse när jag vaknade till och klockan var närmare 7 och Dennis var kvar i sängen och jag försökte övertala honom att stanna hemma med mig och magen idag. Då avslöjar han att det var nog tanken, då den tilltänkta markägaren inte hört av sig, så han var för dagen sysslolös. Men lika glad för det blev jag! Så dagen har varit väldigt slapp och allmänt lugn. (förutom mitt besvikna utbrott imorse när jag upptäckte bristningarna :( !).
Så på förmiddagen följde jag med Dennis och kollade på ett hygge och efter det åkte vi hem till svärföräldrarna där svärmor var barnvakt och höll på att steka pannkakor, så då fick vi lite pannkakor med vid ett-tiden. Sedan tog vi det lite mer lugnt med lite te/kaffe och kollade på Disneys Robin Hood. Det rotades även fram lite bebis-kläder och ett par jättesöta sparkbyxor som Dennis haft som liten så det blir klart favoritplagg till vår lilla. SEN förstår ni, så gjorde vi värsta kapet! Det är väldigt bra med FB-loppissidor ibland, för där kan man hitta bra saker. Redan igår hade jag sett en som ville sälja sin babybjörn bärsele i närliggande samhälle. Så jag bad henne spara den lite till mig, tills jag kunnat visa Dennis och så. Vi bestämde att vi skulle åka vid tretiden och kolla på den och eventuellet köpa den. Å vi blev så nöjda! Den såg så ny och fin ut. Väldigt lite använd och den låg praktiskt taget fortfarande kvar i sin kartong. Score! Så för något som kostar 1400:- (då prislappen satt kvar på kartongen) betalade vi 500:- Win Win!
Väl hemma testade vi den genast med vår "provbebis", hihi.
 
 
Så det var dagens fynd och stolthet! Efter det har det inte hänt så mycket mer och just nu väntar jag mest på att fredagskvällens mysTV ska börja med gladiatorerna och sedan farmen (Hoppas tutt-lisa åker ut!)
Imorgon blir det Ullared och Gekås och handla lite smått och gott till bebis och kanske nåt användbart till mig, måste flytta lite pengar först så jag inte behöver vara orolig för slutsumman ;) Ha en god kväll! Bjuder på en sista bild på den där mannen som jag älskar mest <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0