Mars dag i veckan - 64 dagar kvar.

Tjolahopp! ... det är alltid första ordet som är svårt att börja med när jag bloggar, allt annat flyter på så fint.
Ännu en massa dagar har gått utan ett ord här ifrån. Fredags var nog senaste inlägget så det är klart det hänt lite saker sen dess. Inga stora saker, men små små...
Lördag var vi riktigt effektiva jag och Dennis. Vi åkte in till stan och köpte lite bebiskläder, En jättesöt pyjamas på Lidl och sen tre par byxor, fyra sockar och en jättetuff munktröja som såg ut som Dennis skinnjacka ungefär på Lindex. Fick även ett jättegulligt paket av Rexens X-tra mamma. Visste att hon gjort något hemmagjort (anade att det var något i virk-väg) Men det var så mycket mer! Första synen jag såg var två saker från coolstuff.se som jag själv tittat på - varit så sugen att köpa själv, men inte gjort. Å så har hon köpt det istället, hon känner mig så väl!
 
Sock ons för att Rexen inte ska dra av strumprona & Kuddhögtalare när RexMamman vill lyssna på Harry Potter för att kunna somna och RexPappan inte ska bli störd ;)
Strumpor
 
 
Sen var det en påse av det bästa godiset jag vet: Gelénallar ifrån Haribo OCH sist men inte minst, en jättesöt body till BabyRex och en hemmavirkad filt som gjorde mig så underbart glad!
 
Så det var Lördagens stora överraskning, sen köpte vi lite mer provfärger till Babyrummet. Var som sagt inte jättenöjd med färgerna som vi köpt först. De kändes lite för mörka :( Så då blev det tre nya färger. Två i grön nyans och en i aprikos-färg, färgresultaten får ni se här nertill
:
 
Jag och Dennis kom gemensamt fram till att aprikosfärgen var fin MEN skulle nog blir för mycket och överstimulerande för vårt lilla barn så den gick bort...
 
 
Den ljusgröna var snygg när jag målart klart MEN i dagsljus dagen därpå såg den tyvärr för grå och dassig ut... så den gick bort med... sååå...
 
 
Det fick bli "Alexandra"-färgen. Tyckte den verkade lite mörk ut först, men i dagsljus blev den riktigt snygg och behaglig. Så vi satsar på den. Jag blir såklart nöjd att få ett grönt rum till min BabyRex och kunna få dekorera och pynta rummet varteftersom med möbler, saker på väggen, leksaker och annat som ska finnas i ett barnrum.
Vi har även monterat ner den stora klädgarderoben så nu är rummet mycket luftigare och fick ett helt nytt perspektiv :) Kan som sagt bli väldigt bra i det rummet när allt är klart!
 
 
Lördagkvällen gick till festligheter då vi blivit bjudna på födelsedagsfirande till en av Dennis bekanta. Det är ett härligt gäng. Men jag må säga: Fasen vad det är tråkigt att gå på fest gravid! Visserligen får jag mycket uppmärksamhet för magen, å det gillas! Men att vara ensam nykter när alla andra blir mer och mer berusade vartefter timmarna går, samt att tröttheten befinner sig redan vid 21-tiden och de tre kopparna te gjorde mig inte piggare, utan resulterade i ett evigt springande till toaletten för kisspaus. Höll ändå ut till halv tolv då vi åkte hem. Maten var god, umgänget trevligt, musiken bra, lätt avund på drinkarna som flödade i mängder... men att behöva springa å kissa stup i kvarten är banne mig ingen hit!
 
Så kom söndagen och det var ännu en ny fixardag - Helgerna blir mycket intensiva nu då det börjar knappa in och de är de enda två dagarna jag och Dennis är hemma tillsammans hela dagarna. Så det blev att röja ur rummet i källaren, ställa saker på vinden (t.ex alla julsaker som nu är HELT bortplockade) Jag tvättade klart alla bebis-kläder och vek prydligt och lade in i byrålådan. Det blev fullt! Så brist på kläder kommer den lilla inte ha ;) Så timmarna gick den dagen med.
 
Måndag (igår) gjorde jag lite saker som jag kanske inte ska skriva här...? En viss blivande 25åring fyller år i helgen (tror däremot inte han är så flitig läsare här ;) Men ifall att försöker jag hålla det lite hemligt). Kan säga att jag var på vissa äventyr, men sa till honom att jag mest bara varit hemma och gått en liten promenad i hemmatrakterna. Har dessutom intalat detta födelsedagsbarn att jag mest ska ta det lugnt den här veckan MEN jag kan lova att jag pysslat både igår och idag med en liten överraskning... hm... det här blir jobbigt när jag måste skriva i kod. Får väl helt enkelt avslöja vad jag gjort hela veckan på lördag när det blir kalas och överraskningarna fram.
Vi avslutade i alla fall gårkvällen med att ligga och läsa "gravid"-böcker. Med runt 9 veckor kvar har jag bestämt att vi ska bli duktigare på läsningen. Jag blir dessutom alldeles varm i hjärtat när jag ligger på Dennis arm och han läser och vi pratar lite om det vi läst och sen avslutar han det hela med: "Jag tycker det är rätt mysigt att ligga och läsa sånt här" ... åh! Han som hatar att läsa, men tycker att det är mysigt att läsa gravid-böcker... mitt hjärta brinner. Han kommer bli en sån fin pappa! <3
 
Idag då så handlade dagen om samma pyssel som igår, no more said about that... Sen kom Dennis hem. Vi åt mat, han lyckades slå sönder en flis på en av mina skålar (att han aldrig lyckas krossa sitt porslin, alltid mitt som går åt...)
Sen har vi myst i soffan, tittat på farmen och en Beck-film. Ätit chokladpudding och helt enkelt myst!
Längtar från och med idag till fredag, då mamma ringde och meddelade att de skulle komma redan på fredag - längtar!
Dessutom kommer Ida med också och jag kunde inte vara lyckligare. Vem vet annars om hon skulle hinna se bebis-magen något innan bebisen pluppar ut. Så det kommer göra hela min dag. Åh, längtar!
 
Jaja, nu får det vara sluttjatat här. Ska gå till sängen läsa mer gravid-nyttigt med älsklingen. Det är en dag imorgon med. Så säger God Natt och syns en annan dag / RexMamman och BabyRex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0