28+0 och humöret stiger redan - 83 underbara dagar kvar...!

Hej! De är så konstigt, för en vecka sedan bara grät och grät jag och nu? Nu har jag genast fått humöret tillbaka och kan skoja och skratta. Vilken helomvändning!
 
Men såhär har det inte varit hela dagen. Såklart var jag rätt öm igår när jag gick och lade mig med de dära dränaget i blygläppen. Tacka vet jag kalsonger då, hihi! De är luftiga och goa att sova i, synd bara att jag har sån liten karl att hans kalsonger är nästan för små för mina tjocka små lår, haha! Well well... sov väl lite halvtokigt, fick en otäck känsla inatt, ungefär som när man drömmer fastän är vaken att jag "kissa" på mig, men såklart var det bara att dränaget gjorde sitt och förde ut overflödig vätska, men känslan var obehaglig och fick hela min nattsömn rätt så rubbad. Tog två alvedon mitt i natten och kunde sedan somna om igen.
imorse gick jag upp när klockan var ca 8, då jag helst inte ville äta frukost för att slippa kissa i onödan (då det sved som f a n)så klädde jag på mig och fixade över lite harry potter-ljudklipp till min mobil som jag kunde lyssna på. Matade djuren och blev irriterad på att jag inte hittade den tredje vattenflaskan. Kaninens flaska hade såklart frusit och han såg jättetörstig ut, så han fick marsvinens flaska och dem blev utan när jag tog in den andra för att tina (de visade sig sen att den tredje att trillat ner och hamnat under snön, men den hittade jag inte fören jag kom hem igen)
 
Taxin kom i tid och vi åkte mot sjukhuset. Jag var där ca 10 minuter innan mitt besök så jag gick direkt till hissarna utan att registrera mig i kassan. Kom till våning 8 och gick in på den avdelning som de stått på min lapp att jag skulle. Frågade en sköterska om det var där jag skulle vara och berättade mitt namn och vad jag skulle göra där. Hon skulle kolla min journal och bad mig att sätta mig ner så länge. Klockan tickade på och den blev 10... 10.15... 10.20... När klockan var 10.25 var jag irriterad. Då var jag hungrig och besvärad av dränaget och undrade varför ingen sköterska ens kommit och sagt "ja det är här du ska vara. men det kan ta en stund" ... så då gick jag och frågade en annan sköterska som sa att hon skulle kolla upp. Det tog ytterligare 10 minuter, sedan kom hon och sa att den personen som skulle fixa det hela var lite upptagen men skulle komma snart morr morr, tänkte jag.
 
Kvart i elva, alltså trekvarts väntetid senare så fick jag äntligen komma in. Då var det bara att ta av sig. Lägga sig ner. Hon drog bort dränaget och gav mig sedan en binda och sedan var det klart. Tog sammanlagt 1 minut! - Sedan frågade hon om jag registrerat mitt besök - nej - då så hon att jag skulle göra det, för annars kunde hon inte avsluta min journal.
 
Så åkte ner till entrén och tog en kölapp. Då var det ca 11 st före mig, så passade på att gå och kissa äntligen! När jag kom ut igen var det lagom till min tur. Så då fick jag "checka ut" och betala 100:- (Fan tänkte jag, kunde dragit ut den där saken själv GRATIS!)
Så avslutade besöket med en tröstfrukost, en smörgås: 22:- och en kopp te 15:- Det är ju så roligt "billigt" på sjukhus.
Det som gjorde min dag var väl att taxichauffören kom 5 minuter innan, så jag kom iväg snabbt och hem. Sedan hann jag lägga mig på soffan och pusta ut lite. Kvart över två dök reperatören upp och skulle torktumlaren. Det visade sig att elsladden som satt i maskinen hade hoppat ur (antagligen hade den inte suttit ordentligt i ifrån början) - Så efter det fungerar den igen WOHO!
Rörmokaren dök däremot aldrig upp idag vilket är så fruktansvärt frustrerande! Det är så lite jobb kvar att göra, varför kan de inte bara göra klart skiten! Ska ringa den här killen imorgon och ifrågasätta när arbetet tänker vara klart?! Tänker inte vänta flera veckor på att de "bara" ska koppla vattnet.
 
Ja... vad mer då? Mofflade i mig lite twix choklad och mådde allmänt bra, däremot hade jag fått ont i magen av all choklad då Dennis kom hem. Då dessutom både han och jag var vrålhungriga så blev det enklast möjliga: Pizza! Tog en kycklingpizza som har kyckling, ananas, nötter och banan och den är så god! Men blev så mätt, så har halva pizzan kvar som jag tänker äta upp nu till farmen - för oja, tvn fungerar igen med! - Nu börjar allting gå uppåt igen. Bara rörmokaren kan komma imorgon nu och göra klart så kommer allt bli perfekt!
 
Sen är det snart lördag och då kommer kära Angelsyster. Längtar så! Även om senaste veckan varit ett helvete, så är jag glad att jag är så pigg och glad nu så jag verkligen kan njuta av varje sekund till helgen med många tekoppar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0