28+4 - 71.8% - 79 dagar kvar

God morgon. Helgen har lunkat på. Det var fredagsmys med TV-tittande och bara allmänt lugnt och skönt hade vi det jag och Dennis. Sedan kom lördag och då åkte vi till Falköping för att hämta älskade syster A. Samtidigt slog vi två flugor i en smäll och köpte gipsskivor på Cheapy (sparades oss pengar i jmf om vi handlat på Coop och då "tjänade" vi typ två gipsskivor). Vi åkte hem och lastade av och efter det blev det måååånga tekoppar och prat. Dennis rymde vid 16-tiden och från det till ca 21.45 satt jag och syster och pratade pratade pratade - så fruktansvärt mysigt och behövligt!
 
Söndag knallade på och vi åt frukost i soffan samtidigt som vi tittade på Sveriges Mästerkock. Vi möblerade om lite på övervåningen och vid halv två dök syster M upp och då hade vi bullfika och storasystrarna passade på att måla upp "vackra bilder" när bebishuvudet pressas ut och bebisutgången fläkar upp sig... hm... hehe... nä, är inte speciellt avskräckt. De fick väl in någon liten positiv egenskap med att föda barn ;)
 
Vi åt sedan upp den sista lasangen (lasange är så gott!) innan vi åkte till Falköping igen och lämnade av storasyster. Vi åkte därefter hem och stannade hos svärföräldrarna. Det var nääääästan blivande farmor fick känna BabyRex boffa, men han är lite sneaky och "känner på sig" när en hand ska känna, för då ligger han blixtstill. De enda som fått känns hittils är Dennis (såklart) min mamma och äldsta blivande BabyRex-mostern hann känna en boff nu i helgen.
Väl hemma igen på kvällen gjorde vi inte så mycket. Ringde och pratade med mamma som var lite ledsen. Pratade en stund och försökte med alla tänkbara ord lugna hennes oro (... och även min). Sängången blev tidig då jag var dödstrött.
 
Men prick kl 6 imorse var jag pigg som en mört! Så passade på att gå upp och äta lite yoghurt samtidigt som Dennis klev upp. "Lilla parveln" also known as rörmokaren, dök upp 7.10 och jag gick ner och stämde av läget att det skulle väl vara klart idag. Det lovade han dyrt och heligt. Dessutom så sa jag att han skulle stämma av läget med mig när han var klar och innan han åkte, så hoppas nu han gör det med. För jag har väl planerat att vara hemma hela dagen utan några utomhusliga ärenden, så tillgänglig är jag minsann!
 
Vi får se om jag kan få den äran att duscha stående ikväll. Kan bli spännande. Blir det även klart idag (VILKET DET SKA!) så ska vi väl också sätta upp lite gipsskivor ikväll så det kommer upp en avskärmande vägg på en gång. Å jag ser verkligen fram emot när allting är klart där nere så det kan bli ett riktigt badrum/tvättrum. Vi får se hur dagen utmynnar sig. Ska själv nu försöka titta färdigt på Hem ljuva hem, som finns att se hela filmen på youtube. Dricka upp mitt te och hoppas att den här bubblande halsbrännan inte tänker bli lika påfrestande som den varit sen i torsdags. (... jaja, jag vet! Efter det gravidbesväret jag lidit av den senaste månaden så är lite halsbränna rätt tacksam attt ha MEN det är alltid kul att gnälla lite för det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0