70 dagar kvar och 75% avklarat!

Min bibel: Gravid-appen säger idag att jag gått 75%, har gått 210 av 280 dagar. Är i gravidvecka 30 (31 imorgon!) och är gravid i 7e månaden och i 3e trimistern vilket gör att jag räknas som Höggravid - Nice ;)
 
Ännu några dagar har gått igen, men känns inte så relevan att skriva vad dagarna handlat om, för det mesta har varit gråt, lite mer gråt och så lite till. Är väl dels i en väldigt känslig hormon-fas just nu, men även så börjar verkligheten smyga på mer och mer: Jag ska ha barn! - Har jag inte förstått det fören nu?! ... Nä, det är nog svårt att förstå fören man ligger där på förlossningen med det där lilla knytet på bröstet. Då kanske jag äntligen förstår att jag faktiskt har ett barn. Den här lilla sprattel-Rexen i magen, det är bara något som finns där, helt logiskt. Men att det faktiskt är ett barn, mitt... vårat barn, det är så svårt att förstå för huvudet. Kroppen däremot fattar direkt!
Därav varför jag är så trött, känslosam och gråtmild.
 
Det hela som utlöst min stressfunktion är från två mammor som bara vill väl (Det vet jag!) Men mammor är alltid mammor och försöker göra så gott de kan, fast de blir fel ibland.
Min mamma tycker att vi har all tid i världen och behöver inte stressa, Svärmor nämner flertal gånger att det kanske bara är 3 veckor kvar, för det kan förekomma - prematurfödsel.
Detta gör mig stressad till tusen! Försöker att inte lyssna, försöker att ta det lugnt. Att tänka att BabyRex kommer när han är klar (eller hon ;) det kan vara en HON) Men samtidigt försöka organisera upp så vi får klart t.ex barnkammaren med att måla och sätta dit möbler, så det inte hänger över oss när den lille väl är här. För då vill man ju BARA ägna tid åt den där lilla människan och inte massa andra projekt... Har väl klarat upp det flesta trådarna igår med mor och svärmor. Men det var en riktigt jobbig gråtardag igår och det känner jag verklgen idag: För fy vad ont i ögonen jag har idag :(
 
Kan visa två bilder hur det blev nu när vi bytte rummen på kontor-hall-barnkammare:

Föredetta kontor som nu ska bli barnkammare. Väggen till höger är nygipsad och vi har två färger som vi väljer emellan att måla rummet med. Som ni även ser så sitter tapen väldigt dåligt i det rummet. Så kan vi bort alla tapet och sedan kunna måla blir det nog bäst resultat. Men då behöver vi låna en sån ång-tapet-borttagare som pappa har (hoppas han kan komma ner med en sån när Dennis fyller år om två helger)
 
Här blev det nya kontoret med billybokhyllsväggen som blev så bra, då vi kan ha mer ordning på våra papper och pärmar. (Avslöjar mig själv att jag fortfarande har både julgardiner och julstjärna uppe MEN imorrn ska det bort!!)
 
Nu kom Dennis hem, så vi ska fika lite och sen ska han sitta vid datorn med lite räkningar och jag ska försöka duscha och fräscha upp mig inför ikväll då det är föräldrautbildning. Åh vad jag längtat! Ska bli så spännande att se vad det är för fler mammor och pappor där, samt vad vi får lära oss och sen så är det störtskönt att Felippa är i samma grupp med ifall de andra är torrbollar. Då finns det alltid någon kul att prata med, hihi ^_^
 
Om jag inte hinner skriva mer ikväll om föräldrarutbildningen (troligen inte eftersom det både är Farmen (Äntligen är både Dolores och Rimon borta!!!) och sen är det sveriges mästerkock) Så ska jag skriva lite imorgon om hur kvällen var.
 
Avslutar detta inlägg med en BabyRex-bild. . . Tänk vad det ska vara svårt att ta bild när magen är i vägen, haha ;) <3
 
På just den här bilden ser det ut som magen är fastklistrad, ser lite roiligt ut ;)
 
Än så länge har jag inte fått några tydliga bristningar på magen - bara de på sidan som är ifrån min tonårstid... men upptäckte igår en lite tunn bristning på bröstet :( Hoppas det är den ENDA

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du har världens finaste mage Ullis!!! <3

2013-01-30 @ 16:04:19
URL: http://frozentwilight.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack ...för världens finaste babymage Längtar och önskar att du var här Hälsar snart "mormor för 5:e gången"

2013-01-30 @ 18:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0