Fixardag - Ännu en bit på vägen när det är 95 dagar kvar...

Oj oj vilken intensiv dag det varit. Allt har flytigt på rätt så hyfsat, men oj så trött i huvudet jag är nu såhär på kvällskvisten. Ska göra ett litet kort blogg-inlägg (if that's possible) och sen ska jag och myskillen gosa ner oss i soffan och titta på film, kanske Poltergiest som jag spelade in här omdagen, skräckfilm behöver man oftast inte behöva ha någon tänkarhjärna, så det blir nog bra.
 
Ja, som sagt så dagen har gått i ett. Vaknade första gången kl 7 imorse, och efter det sov jag väldigt dåligt fram till kl 9 då det var dags att gå upp. Vi åt frukost och sedan for vi till Jönköping och IKEA. Påvägen ringde vi till Babyproffsen både i Falköping och Borås för att se om de hade den modell på vagga som jag vill köpa (jönköping hade den inte i sortimentet!) Falköping hade den inte heller, men Borås hade och eftersom jag ska dit i slutet på nästa vecka kan jag gå in och prata om lite priser och information om vaggan.
Första vi gjorde när vi kommit fram till IKEA var att först gå till Coop inne på A6 för att köpa kaffe, couscous, trosskydd och spritspåse. Vi köpte dessutom färidg muffinssmet och bomullspads - Fantastiskt att man alltid köper något extra som känns bra att köpa då, men som egentligen är rätt onödig att köpa ;)
 
Inne på IKEA gick vi direkt till bokhyllorna och skötbordet för att kolla vilka hyllor de fanns på lagret. Fick dessutom min vilja igenom att köpa en skötbädd samtidigt, hehe... även lite nya lakan tyckte jag vi kunde unna oss! Så allt som allt gick hela det kalaset på 2.3 men bara nyttiga och nödvändiga saker!
 
Vi var hemma igen runt halv två-tiden, då fikade vi lite innan vi började sätta igång och montera ihop hyllorna som dels ska fungera som en avskärmande vägg, men också som förvaring för alla våra pärmar och andra viktiga papper och böcker. Bokhyllorna gick rätt smidigt att sätta ihop. Sen var det skötbordet skull... och ja... vi snackar ju IKEA-skilsmässo-möbler. Såklart blev det ett lite fel när jag monterade ihop bordet, som söta lilla sambon kommenterade. Så lite tårskvätt blev det såklart med - Det var ju inget stort fel, och dessutom gick det snabbt att rätta till felet MEN är man född prefektionist med höga mål och drömönskningar om att aldrig göra fel, då svider det till i jungfru-hjärtat.
- Tur att BabyRex är beräknad att bli en vädur och inte en oxe, för då kanske lilla pyret slipper bli en obotlig prefektionist som bölar när det går lite snett till... hoppas hoppas!
 
Summan av kardimumman av dagens bedrift är att allt blev himla bra och himla snyggt, så därför ska jag t.o.m bjuda på lite snygga ihop-monteringsbilder ;) Enjoy!
 
  Första monteringen av Billy-hyllan
Det här rummet/hallen kommer bli "kontor" :)
Monteringen av skötbordet av lilla rultiga jag.
En rätt så slö montör som bara sitter still på samma plats x)
... as i said abow ;) ...
Färdigt resultat!
 Ullko <3 på snyggaste skötbordet
 Älskar BabyRex-magen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0