Fredagkväll - 96 dagar kvar

Hej å hå... de är då för konstigt med tekniken ibland. Nu när jag skulle sätta igång datorn så ville den inte. Den kom liksom igång, men stannade på "första" igång-sättnings-rutan. Så stängde av, provade igen, samma sak. Gjorde en fuling och tryckte av hela stora kontakt-dosan, men samma sak hände - Då provade jag att ta bort mitt usb-minne som tillhör digitalkameran, då fortsatte datorn till nästa steg... märkligt!
 
Annars har det då varit fredag i landet. Natten till idag var väl sisådär. Igårkväll hade vi grötkväll hos svärföräldrarna och vi kom väl inte därifrån fören runt halv tio och då var man rätt så uppspeedad, så sen när jag skulle försöka sova så gick det inte. Gav upp rätt snabbt att försöka sova, så gick till undervåningen och kollade på tv. Gamla scrubs-avsnitt och sedan såg jag Så som i himlen - tycker tyvärr att den fortfarande är en rätt halvseg och långtråkig film. Jag gick upp igen när klockan var tre. Lätt som en fjäder som Dennis sover så vaknade han så fort jag kom in i sovrummet och så han smekte magen och vyssade mig till sömns. Såklart sov jag till eftermiddag, så lite dygnsrubbad är jag tyvärr. Så dagen i sig har inte hänt så mycket alls. Såg filmen The Omen (aldrig sett innan) Den var riktigt bra, en sådan där klassiker som man MÅSTE se någon gång i livet.
Dennis kom hem runt halv fyra och en kort stund efter ringde Jonas och frågade om vi var hemma och om han kunde hämta fåtöljerna. - Kanon! Vi har ju planerat att åka till IKEA imorgon och köpa Billy-bokhyllor som vi ska ha som avskärmande vägg, då kontoret ska ut på hallen och f.d kontoret ska bli barnkammare. Så då måste vi bli av med lite möbler och som tur var så ville Simone ha tillbaka sina fåtöljer, så ett problem mindre.
Vi ska nog passa på att köpa skötbordet imorgon med som vi sett på IKEA. Kanske liiiite tidigt att redan köpa, MEN det måste ju köpas, så varför vänta när vi ändå ska handla på samma ställe? Mest längtar jag dock att få köpa barnvaggan och få ställa ordning den och bädda och ha mig.
 
Hittils har vi inte så mycket köpt till BabyRex. Lite kläder, tre-fyra bodys, ett par tossor som vi fick av min äldsta syster med familj och så en liten heldräkt i Nalle Puh-Tigger-randigt med tillhörande mössa. Sen har vi vagnen med såklart. Var nere i källaren nyss och kollade vad det var för modell, var en Brio, dock årsmodellen är lite luddig, men den är i väldigt gått skick. Hittade en liknande bild på vagnen på nätet. Det är en rejäl vagn :)
 
Dock måste vi köpa till rengskydd!
 
Annars gör jag inte så mycket just nu, hoppas som sagt få lite mer gjort imorgon då detta varit en riktig slö-dag. Fortfarande inte sprungit något på löparbandet i år! Kanske skulle göra det nu - passa på när Dennis är ute och byter däck på släpkärran. Jo det ska jag nog göra. Lite Movits i högtalarna så ska jag nog gå en liten stund på bandet. C'ya!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket härligt liv du har

2013-01-05 @ 09:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0