Gravidbyggare - 78 dagar kvar

 
God afton!
Ännu en dag har gått i mitt gravid liv, pust å stön känner jag just nu! Igår började vi efter maten att sätta upp avskiljeväggen mellan pannan och det som ska bli vårat dusch/tvättrum. Vi reglade upp, men stötte såklart på besvär och detta kom inte i så god jord hos mig såklart eftersom jag ändå är prefektionist, har utbildat mig tre år inom bygg och vill få det ordentligt gjort från början. Men vi gjorde så gott vi kunde efter det material vi hade och konstens alla regler. Dock blev jag väldigt trött i kroppen och efter en stund fick jag obeskrivligt ont i magen. Bara de få gipsskivorna jag bar så tog det ändå på mig, vilket gav mig ett dåligt samvete (Dennis skulle väl inte behöva bygga allt själv?!) Utless och trött på min kropp avslutade jag med att gråta en liten skvätt på kvällen.
 
Morgonen kom och i princip har jag  spenderat mesta av dagen i sängen. Kollade på svensk film: Först Den Utvalde och sen Festival, åt även frukost i sängen. Sen vid halv elva dök Monkz upp med vovven aka pip-Lisa. Sen hade jag en orolig hund här i några timmar som sprang av och an och gnydde.
Hehe... släppte ut henne "själv" en gång, i tron om att hon skulle stanna på tomten... det slutade med att jag bondade lite med grannfrun två hus bort som blivit orolig när en hund sprungit in dit... hehe, undra hur jag hade förklarat för Daniel sen när han skulle hämta Lisa om hon varit borta MEN hon var ju i närheten och kom tillbaka på kall, så det var ingen fara! Gick även en promenad senare till posten och insåg då vad jobbigt att gå med hund OCH vara gravid. Gå med en tung mage som värkte, samtidigt som jag försökte hålla jämna steg med en joggande hund... hm, jobbigt.
 
Mitt andra jobbiga idag (egentligen det första) var när jag skulle ta på mig mina snickarbyxor och inser att jag inte an knäppa dem! De fattades en bra bit, hade inte ens kunnat "dra in magen"-tricket för att få på dem. Det var en jobbig insikt att komma till. Det är inte bara mage och bröst som växt, även höftparti. När Dennis sedan kom hem fick jag låna hans byxor som var alldels för stora för honom plus att de hade resår. Men de var nöd och näppe jag fick på dem med!
 
Suck, de har sitt att vara gravid och tjock. Insåg som sagt ikväll med när vi skulle börja på byggdag #2 att jag inte orkar lika mycket. Jag får blodsockerfall när jag stått upp för länge. De gör ont i magen när jag bär och att bara vara i stående position får magen att kännas stor och tung. Hade jag fortfarande varit i byggsvängen och varit tvungen att gå till ett bygge varje dag i denna gravidvecka hade det nog varit tungt! Nu är det bara två dagar kvar till mvc-besök då jag kan fråga lite om allt detta ska kännas "normalt" när man är så långt gången. Att man ska känna sig så tung och orkeslös och framförallt varför jag inte kan stå still i längre stunder utan att känna att jag ska svimma. Hm...
 
Besvärligt allt kändes nu, men det blir väl bättre. De som farcinerar mig just nu är att min navel blivit så grund och undrar om jag kommer få en pluppnavel sen till slutet. Hihi, bjuder på en rund bild på magen: 28+5
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0