Jag tror det är 73(?) dagar kvar

Om jag skulle försöka beskriva mig just nu: Trött, tung, vimsig? - Känns som jag dygnat i flera dagar som jag gjorde på sommarloven när jag var yngre. Fastän jag sovit många timmar inatt med, så hjälper inte det. Känner mig dödstrött konstant... eller ja, kanske inte konstant. Men har jag gjort något på dagen, ja då är jag dödstrött som nu! Tunghetskänslan i kroppen har jag haft i över en vecka nu. Känns nästan som jag vill gå och bära upp magen som om det vore en ryggsäck på magen, men det går ju inte. Å vimsig känner jag just nu bara för att jag inte har någon koll på nedräkningen, tror som rubriken lyder att det är 73 dagar kvar men det är lite diffust i mitt huvud, har så mycket annat att tänka på... hm...
 
Liten resumé av dagarna som gått då:
 
Torsdags var vi på mvc för bebis-besiktning. Förra gången hade jag vad jag trodde ett sf-mått på 32, detta var ju då lite fel eftersom bm sa efter han mätt att jag hade mått på 28 och då frågasatte jag att han hade ju sagt 32 förra gången! Men o nej! det var bara 23 förra gången (vimsigheten hade slagit om sifforna) Så i princip har jag då växt 1.25 cm/vecka och då är det inte så konstigt att naveln börjar bli så grunn - vill inte ha sån där ploppnavel så det ser ut som en fet mask försöker gräva sig ur magen på mig :( Men med 10 veckor kvar känns chansen rätt stor att jag bara blir större och naveln allt grunnare den med! Annars gick besiktningen bra, Hjärtljuden var väldigt fina och och livmoderkanten kommer bara längre och längre upp mot bysten. Sen fick vi massa papper att läsa igenom som bäckenbotten-övningar, om kejsarsnitt för att kunna vara förberedd ifall att och så en lapp om tider för en intro på förlossningen i Borås.
Det enda negativa med besöket var att jag nämnde att jag känt av ett visst blodtrycksfall när jag står upp i längre stunder, men bm vill inte kolla mitt järnvärde då vi skulle göra det nästa besök och eftersom jag haft så bra värden innan så tyckte han inte de var någon idé. Sedan när han tog mitt blodtryck så såg han att de var lägre än vanligt, men de var tydligen fortfarande inte relevant att kolla järntabletter så jag eventuellt kunde ta järntabletter... men men, får väl se hur det känns om 3 veckor då - tycker det är störigt bara, hur lång tid tar de att sticka mig i fingret?!
 
På eftermiddagen kom Felippa hit och vi hade gravidfika och pratade om allt. Om oro, förväntan och tankar. Så skönt att ha någon som har bf så tätt inpå min bf så vi är rätt så "lika". Sen kändes det skönt att höra att hon hade fått samma föräldrautbildningstid som vi, då känner jag någon i gruppen i alla fall, vilket känns skönt! Efter det hände det nog inte så mycket mer på torsdagen.
 
Fredagen var väldigt lugn för min del, såg mest fram emot dejt-kvällen. Så vid fyra-tiden var Dennis hemma så då åkte vi iväg, först åkte vi förbi CoopBygg (som vi snart borde vara VIP-kunder på). Efter det åkte vi och käkade på kina-resteruangen. Det är så mysigt ställe. Maten är god och man får mycket. personalen är trevlig och service-måna och priserna är vettiga. Efteråt så gick vi till ICA och köpte gott till bion och sen vid sju var det dags att se EGO. Den var... sådär. Lite lätt förutsägbar och flödet i filmen gick lite lätt trögt, inte fören mer än 2/3 av filmen gått så började det bli lite "spännande". Det positiva var att det var bra musik i filmen, samt att det inte var den typiska svenska skådis-stammen. De var rätt så okända skådisar vilket fick det att mer kännas naturligt. Väl hemma vid nio-tiden så myste vi i soffan till Farmen (jävla Dolores kom tillbaka! Så besviken) och sen tittade vi på Beck, haha (apråpå svensak skådis-stammen)
 
Lördagen blev en ny byggdag. Tack och lov hade jag tagit mitt förnuft till fånga och frågat om hjälp. Så syster M kom med Lilla N. Så 80-talisterna gjorde grovjobbet och jag var mest arbetsledare och lade mig i och pekade med hela armen. Men det blev fruktansvärt bra och tack vare hjälpen så kom många tunga bitar på plats. Så kontors-delen blev klar, gipsskivorna kom upp i barnkammaren, samt pannrummet blev klart med! Vi tar allt bit för bit, men det går framåt och det känns skönt, för veckorna börjar ju ticka på! Så även lördagen gick och nu idag söndag så har vi hunnit ett varv till coop igen för att köpa färg-prover till barnkammaren och sen åkte vi till svärföräldrarna så Dennis fick stämma av lite med företagspapprena. Väl hemma fick Dennis pyssla med sitt i källaren och jag fick chans att ställa i ordning datorn och allt det.. så det är till viss del därför jag sitter här och skriver med och stämmer av läget lite.
 
BabyRex frodas och mår gott i magen, men han tar energi! Så det blir nog inte att jag gör så mycket mer nytta idag faktiskt. Ska käka lite mat som käraste sambon snott ihop nu och sen blir det nog slötittande på TVn och sen somna tidigt ikväll - gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0