Lite senare samma dag... 91½ dag kvar ;)

Måste få skryta lite om att jag varit rätt så duktig nu ändå. Har väl visserligen sovit bort halva dagen och att försöka titta på ringaren i notre dame med vårat skitseg internet tog nästan hela förmiddagen med några uppdateringar av sidan. Men sen så fort Dennis kom hem, då blev jag effektiv!
 
Det var nämligen så att jag hade fått ett mail idag (eller jag såg mailet idag i alla fall) Det var en elektronisk faktura ifrån Klarna, men då blev jag lite ifrågasättande varför man får fakturan före leveransen av varorna (mammakläderna) Så då skickade jag ett mail till Mammafint.se och frågade. Men så fort Dennis kom hem så hade han med ett paket och det var såklart kläderna (och eftersom vi inte hämtat posten igår kunde de redan kommit igår :P) - Men jag fick ett väldigt vänligt personligt mail tillbaka. Då denna sida är skapad av en person, så mailade hon tillbaka med sin egna mail och var väldigt... ja vad säger man... neutral. Inte så där professionell och allvarlig eller vad man säger. Men eftersom jag fått paketet svarade jag tillbaka att allt var i sin ordning och vi var så nöjda så med tjänsten - Men ändå tog hon emot vårat mail som god kritik och skulle tänka på i framtiden att skicka e-faktura på en söndag om varorna beställts över en helg t.ex för att ge kunden en "extra" dag, så det var roligt att jag kunde förbättre hennes företagsidé lite ;)
 
Kläderna satt så jäkla bra med! Bebis-tröjan som jag har på mig nu sitter grymt skönt och har perfekt passform. Den andra tröjan hade ett väldigt skönt silkeslent tyg och den tröjan kan jag nog ha i april med när jag är som störst för stretchen var kanon. Å den gula klänningen var så söt! Åh jag är så nöjd! Så nu såhär på kvällen såg jag till att betala fakturan på en gång så har jag inte det överhängande mig. Såg samtidigt att jag fått årsbesked ifrån banken. Vårat eneriglån har fått lägre ränta så nu betalar vi 11 kr mindre. Det låter inte mycket, men 11 kr extra i ränta per år blir en skrapa :) Såg dessutom att årsräntan på mitt sparkonto var på 35.89. Så i princip har jag tjänat 35.89:- det är inte fy skam, hehe :P
 
BabyRexen lever och har sig annars. Han (Hon?) är en väldigt livlig krabbat och jag blir alldeles fnittrig emellanåt när jag känner rexen böka omkring i livmodern. Det är en helt fantastisk känsla må jag säga! Kanske t.o.m snart ska försöka mig på en andra middag. Stekte nämligen pannkakor till Dennis när han kom hem. Men eftersom jag återigen idag ätit väldigt dåligt så blev jag väldigt illamående av stekoset så lyckades bara pressa i mig 1½ pannkaka... MEN nu börjar hungern smyga lite, så kanske ska försöka äta 1½ pannkaka till nu när BabyRexen verkar vara på topp humör och även RexMamman O=)
 
Nu är det dessutom bara 10 min kvar till kvällens 2½-timmes tittande på TV4 och mys i soffan med den där killen som man älskar mest i hela världen. Så säger hej och god natt för kvällen. Så hörs vi imorgon! (hoppas på att ha lika mycket energi hela dagen imorrn som nu efter jag fick kläd-paketet. hihi ^_^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0