30 Dagar kvar är bara en Månad.

Då börjar det närma sig steg för steg. För 70 dagar sen började jag skriva på den här bloggen. På 70 dagar har jag hunnit skriva 28 inlägg (detta 29e räknas inte) 28/70 = 0.4. Detta måste innebära om min matematiska hjärna inte är allt för trött att av 70 dagar har jag bara tillbringat 40% här, känns rätt litet eller? På en hel vecka på 7 dagar har jag bara skrvit här 2.8 dagar i veckan. Men sen vet jag ju om att belastningen är lite snefördelad. I Januari var jag nog väldigt flitig att skriva varannan dag åtminstone, och i februari har jag kanske skrivit var tredje, fjärde dag och nu i mars har de knappt blivit två inlägg på elva dagar eller nåt sånt... varför rabblar jag föresten allt det här? Jo, de är intressant hur "lite" jag dokumenterar om det här Gravid-livet, fast det känns rätt mycket och nu är det bara en månad kvar av detta liv och sen börjar ett helt nytt liv.
 
Den där lilla varelsen i magen som sparkar mig nästintill blå ibland, som de känns. Den ska snart komma ut och bara utskedet kan jag inte ens föreställa mig. Hur kommer min kropp reagera, men framförallt mitt psyke?
Jag föreställer mig att jag kommer fokusera på den kommande smärtan som något som gör förjävla ont, men så länge jag håller fokus så kommer allt bli bra och smärtan kommer gå över tillsist. Men vad händer om jag tappar all kontroll? Som den Crybaby jag vart nu de senaste kanske jag kommer ligga där med tårarna sprutandeoch skrika att det går inte, jag klarar det inte... jag hoppas vid alla makter att det inte blir så, överlag att det inte blir så mycket skrikande. Det känns inte riktigt som "jag". Nä, jag satsar på hård fokus och förhoppningsvis kommer jag långt på det.
 
Dagen till ära har jag faktiskt klätt mig i enbart  grav-kläder.Inte för att jag inte kan ha mina vanliga kläder, förvånansvärt kan jag ha mycket av de jag hade tidigare, i alla fall tröjor och linnen. Men för att piffa upp dagen då det är den 11e och min bebis är beräknad om en månad. Tänkte jag gå hela vägen och köra det här pastellglada färgerna som hör till mamma-kläder. Men tycker jag är rätt så söt ändå ;) Bjuder på TVÅ bilder - då den ena bilden skulle kommit med i förra inlägget, men blogg.se är dum och inte alltid vill infoga mina bilder så får ni TVÅ bilder. En på dagens outfit med det färgglada och så förra veckans bild som är en klassisk "buddah-bild"
 
 
 
Helgen som gick började i fredags då jag åkte in till stan för att prata med FK om hur jag ska ta ut mina föräldradagar. Har nu kommit fram till att börja ta ut dem redan 8e april, oavsett om bebis är ute då eller inte. Mitt resonemang lyder såhär: Jag ska vara hemma med min lilla BabyRex oavsett vad t.o.m Aug -14 då jag ska börja studera igen. Så ledigheten i sig är redan bestämd, så föräldradagarna ser jag mer som inkomstdagar, då jag får pengar vilket verkligen behövs eftersom jag inte fått några pengar sen januari då jag jobbade en snutt första advent. OM jag nu skulle vänta med att anmäla dagarna till FK tills plutten kommer ut vilket kan i verkligheten dröja till 25e april så är chansen att jag inte får ett korvöre fören sista maj om ens det. Det kan då bli lite knapert för min del om jag ska gå och handla blöjor och måste antingen be D om pengar eller ta av sparpengarna vilket jag ogärna vill - Så anmäler jag redan nu att jag vill ha pengar fr.o.m 8e april (vilket är måndagen den veckan som är BF)  så kommer jag få pengar i april... om inte FK klantar till sig! Då kan jag ta ut fem dagar först i en 4 månaders period och se hur pengarna räcker. Sen när mina dagar är slut så är det bara att ta på Ds dagar. Vitsen att inte "spara" på dagarna är att sen när jag börjar studera så har både jag och D väldigt flexibellt och kan vara hemma med lillen om så behövs men ändå få in den stadiga inkomsten. Det är fördelen när man inte har en arbetsgivare att behöva bråka med ;)
 
Så efter att varit inne på FK hela TVÅ gånger för att få mina frågetecken utredda så kunde jag även njuta av en god fika på stan, samt köpa lite mer garn så jag kan virka hela min bondgård i dessa väntans tider ;)
Sedan var det klassisk fredagsmys på kvällen med gladiatorena och farmen, och jag blev så tjurig när AK åkte ut. Typiskt!!
 
Lördagen var det inplanerad roadtrip uppåt västra götaland. Slutmålet var Vänersborg, så nu har man varit där också och träffat ännu en av Ds kompisar ifrån skolan. Är det dock inte lite ironiskt att den som typ bor "närmast" - Skövde, har jag inte fått träffa än. Men ibland är det så, att de som bor närmast har som "längst" att åka och bökigt som fan är det.
Men det var riktigt trevligt att träffa både Patrik och My som inte var svåra att umgås med alls.Vi kom dit strex innan tre-snåret. Pratade lite, gick omkring på gården i den iskalla blåsten för att karlana skulle få gå och kolla på alla maskiner och "roliga" leksaker. Sedan blev det premiärgrillat med gott kött, potatisgratäng, sallad och sås. Efterätt blev det fransk panacotta med vit choklad, så gott!.
Vi tittade även på skämtet till melodifestivalfinalen, fast vi satt nog mest och pratade sönder hela promgrammet. nu i efterhand får jag sitta och lyssna på alla låtar på spotify för att se om det var något att ha överhuvudtaget. Känns ju alltid lättare att ta till sig låtarna när man bara kan lyssna på dem och inte behöver se dem. Vi åkte hem lite efter tio och var hemma vid midnatt och då var vi båda riktigt trötta!

Söndag... ja det var en jävla skitdag. Kände mig grinig, osocial, deppig... ja, allmänt pms-monstrig med humör som gick upp och ner och ingen nytta gjorde jag på hela dagen.
Däremot gjorde D dessto mer. han fixade klart det sista till barnkammaren vilket innebar en sista målning på taklisterna och att slipa ner dörren så det går att stänga helt.
Är så fruktansvärt nöjd med hur rummet blev, den gröna färgen blev riktigt snygg till det vita taket och det mörka golvet. Nu är det bara möbleringen kvar innan jag kan "outa" rummet helt och hållet. Än så länge står det bara en tv därinne och vaggan kommer inte komme fören om tidigast två veckor :(
Men det snyggast i rummet är Dinousarierna på väggen som blivande faster E köpte. Hihi, skitgulliga!
 
 
 
Från BabyRexar och Dinosar till bara Babiesar. Det verkar bli ett riktigt BabyBoom-år.
Först ska vi få vår BabyRex nu i April, sen ska Ds kompis i Skövde ha i början på Juni, sen fick vi veta igår att de vi hälsade på i Vänersborg ska OCKSÅ ha barn i år, fastän i slutet på September. Haha. Nu är det bara en kompis kvar av Ds som inte förökar sig. Men de är ju också i den åldern 25isch. Sen kan jag väl tycka att de kan vara dags för mina kompisar att börja skaffa smått, men de kommer nog det med. Men riktigt kul för D att ha så många nära kompisar som ska bli pappor, då kan han ha många att prata med om alla bebis-saker. Kan nog vara nyttigt för honom :)
Så tillsist så avslutar vi detta lååååånga inlägg med dagens planering; Sushi!
Syster M är ledig, så då ska vi åka till stan. Hon ska handla lite, jag tänkte gå förbi frisören och se om det finns några tider snarast. Sen ska vi kolla in sushi.stället i stan och se om det är något att ha.
Sen får väl resten av dagen bestå av att göra såna där saker jag borde gjort igår, men som jag lika gärna kan göra idag. ;) Så till alla glada goa läsare önskar jag er en bra måndag (trots det kalla vädret) Så lär ni nog höra mer härifrån inom kort. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0