95 % avklarad och endast 14 dagar kvar till BF

God förmiddag! Det är fullmåne idag! Fullmåne betyder mera förlossningar och mer bebisar till världen... eller? Jag försökte googla på detta för att se om det var en myt, det blev rätt så tvetydligt. Någon bm hävda att hon jobbat en natt då det var fullmåne och då hade det inte hänt någonting. På ett forum skrev många mammor att de fött en vecka för tidigt coh då hade det varit fullmåne, eller så hade de gått över en vecka och då hade det varit fullmåne... så ja. Denna måne har då mystiska krafter. Skojade med Dennis igår och sa att: Imorgon får det komma en bebis tycker jag! - Helt falskt var inte detta. Skickade ett sms till honom imorse som det stod: "Åh fullmånen fungerar! Fast inte på mig..." - Detta efter att jag fått ett sms av F där det stod att något var på g för henne och jag blev så uppspelt för hennes skull! Så även om BabyRex inte kommer idag, så kanske en annan liten baby kommer idag. Fast jag vill såklart att min lilla Rex ska komma med snaaart snaaart. ~*~*~*~ Sitter och skriver vid stora PB-datorn, därav kan jag INTE infoga bilder, inte ha varken kursiv, fet eller genomstruken text. Datorn vill absolut inte fungera hundra med blogg.se och om det är datorn eller blogg.se-fel vet jag inte, men det verkar som båda parterna SKITER FULLSTÄNDIGT i detta, så ni får hålla till godo. Märkte på förra inlägget som jag skrev på denna datonr att styckeindelningen inte fungerade heller, så har därför skapat min egna enter med lite stjärnor och krumelurer så det ska vara någorlunda lätt att läsa allt jag har på hjärtat. ~*~*~*~ Ja, som sagt, dagarna tickar på, om två veckor är det sista dagen innan BF och tiden lär avgöra om jag kommer få min lilla plutt före eller efter detta datum. Finns många spekulationer just nu. För min egna del sörplar jag hallonbladste med nejlikor i. Inbillar mig åtminstone att detta hjälper lite. Tycker åtminstone att jag känner av starkare sammandragningar. Sedan har jag fått mer ont i ryggen de senaste dagarna, varför vet jag inte. Men har fått börja använda D ryggbälte för att någorlunda kunna sitta utan att grimasiera (jäklar vilket svårt ord!). Bältet går precis runt min mage, så det ser lite lustigt ut, men hjälper det så säger jag inget om det! ~*~*~*~ Ligger fortfarande och svävar på 70-kilo, känns så skumt. Kommer ihåg paniken jag kände den gången jag börjar väga mer åt 60kg än 50kg. Det var en konstig känsla. Men å andra sidan vet jag att dessa kilona går att komma undan rätt så lindrigt - å andra sidan så har jag verkligen börjat äta osunt nu på de senaste. Visserligen har jag min dagsrutin att börja dagen med en kopp på 5dl hallonbladste och 109mg järn (varför 109 beror på att jag hade ett par järntabletter hemma som jag tog i början på graviditeten: Hemofer. Men det visade sig att de endast innehöll 9mg coh jag skulle minst äta 100 om dagen, så D fick köpa ett par andra tabletter och 9 extra gör nog varken av eller till :P) Men efter denna morgonrutin på intag i magen så börjar det. Har t.ex flera dagar på raken ätit våffelfrukost... okej, det handlar om 2 dagar, men ändå! Sedan har jag blivit alldeles galen i must. Såe en flaska påskmust på 33 cl dricker jag dagligen (däremot får stackars plutt-Rexen hicka av detta så hela magen vibrerar!). Sen blir det mycket sött och gott. Mamma-fika en gång i veckan har alltid varit något sött bakverk, hemma har jag ätit chokladbollar och häromdagen gjorde jag äppelpaj med mycket socker och kanel... så mina extra ökade kilon har nog inte bara med att BabyRex växer och gror nu på slutspurten. - Men samtidigt mår jag någorlunda bra av detta och käönner att då grö det inte så mycket att jag är lite onyttig såhär på slutet, äter ju vettig middag varje dag OCH idag ska jag nog faktiskt äta lite smörgåsar med messmör på (inte våfflor altlså). Så det blir nog bra ändå. ~*~*~*~ Hade nog inte så mycket mer att säga just nu kom jag på... Går mest och skrotar här hemma. Är nästan klar med min virkade ko, provade att virka huvudet direkt på kroppen, men kan se lite muppigt ut, så vi får se om jag sprättar upp och gör om eller låter det vara. - Finns inte så mycket mer att göra nu i väntans tider när alla förberedeleser är klara. Så det är bara att vänta som gäller. - Får se om jag skriver mer idag, annars hörs vi en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0