Gravidetetsmånad 10, men bara kalendermånad 8... 27 dagar kvar.

Det finns vissa störighetsmoment i mitt liv just nu. Nummer ett är det j*vla förbannade mobila internetet som inte fungerar för fem öre. Moset på detta är kundservice som är helkassa. Hur många gånger har vi inte ringt dit, varit i deras butik och klagat över samma jävla sak; att det är något fel på nätet?! Det ska inte ta femhundra år för en webbsida att ladda, det ska inte dyka upp Wennsidan kan inte visas när man försöker betala räkningar och det ska defenetivt inte stå att man är offline när man är anluten! Sån jävla skit. - det som är störigast just nu är att blogg.se inte fungerar hundra med dessa nätproblem. Kan visswerligen skriva, men inte infoga några bilder, så det blir ett bildlöst inlägg... och om det ens går att publiera sen får man se.. grr - Eftersom jag ska in till stan för mammafika idag vid 12, tänkte jag åka redan vid 10 för att kanske gå n på radiocentralen och kolla om de har något internet-alternativ som man kan prova utan bindningstid! För jag är så lesw på denna skiten, usch! Sen är det störigt när man inte förstår sig på grav-appen. Igår hade jag gått 90% av graviditeten, vilket i min värld betydde att jag borde bytt månad. Jo då, nu är jag i gravmånad 10/10, men står fortfarande still på kalendermånad 8/9. Tänkte att jag kanske skulle gå in i 9onde idag då jag går in i v 37 (36+0) och det är precis 4 veckor kvar, mem nej då, fortfarande 8! Liten bagatell visserligen. Men har man börjat brusa för en sak så kan man fortsätta spä på lite. Igår (för att prata om något roligare) så skrev vi på faderskapspapper. Så nu är det delad vårdnad, ansvar och skyldigheter som gäller för lilla BabyRex. Det var inte så läskigt dramatiskt som jag byggt upp i mitt huvud. Hon var rätt frodlig och visade tre papper som skulle skrivas på och vad varje papper innebar. Vi satt väl mest och nickade på huvudet och sa inte så mycket. Allt var klart på en halvtimma, så nu kan man checka av den delen. Otroligt egentigen vad mycket saker som måste ordnas bara för man blir med barn :P Det fanns något fint diagram som man gick efter, tillkomsten skullle blivit någon gång mellan 11 juni - 9 sep, så det var en rätt lång tidsperiod, men det är väl för att de ska finnas lite andrum. Men vi fick lova dyrt och heligt att vi minst EN gång delat lakan med varandra, å skulle detta inte stämma så har vi begått kontraktsbrott. Men jag kan nog med 110% säkerhet säga att vi har gjort det minst en gång under den tidsperioden :P Haha, från sex till sex så att säga. I tisdags när jag skulle till frisören (något jag gör mindre än en gång om året men som jag faktiskt låter unna mig! Speciellt nu när jag bara känner mig tjock, deppig, obekväm ... etc) Då fick jag så snällt skjuts av Simone in till stan, hon går ju också i väntans tider då hennes chillor ska ha smått i maj. jag var lite nyfiken då hur hon visste att det skulle bli smått just då. Hon svarade att hon övervakat akten, men jag var fortfarande nyfiken på hur hon visste att de inte skjutit löst, men tydligen är det så att de släåpper en brunstplugg. Detta tyckte jag var väldigt farcinerande! Varför är vi människor inte skapta så? Visserligen kan vissa få en s.k nidblödning när ägget fäster, men det dröjer ju dagar efter befruktningen. Hade varit så smidigt om vi också släppte en brunstplugg efteråt för att veta om det tagit sig, så skulle man inte behöva gå månad efter månad med klump i magen och inte veta OM det är en bebis där eller inte :P hehe, som sagt, farcinerande hur naturen skapat det egentligen. Så nu börjar tiden ticka på och ska jag hinna klä mig och äta frukost så får jag nog sno mig lite. Kändes som det blev ett rätt gnälligt och innehållslöst inlägg, men nu kommer det riktigt spännande att se om det kommer gå att publicera utan att det blir Webbsidan kan inte visas och jag får börja om från ruta ett .s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0