På bortaplan med 13 dagar kvar.

Halloj! Då gick vi in i v 39 (38+0) idag. 2 veckor kvar, men kan också vara 4 veckor kvar ;) Som senast blir det väl en liten fullmåne-bebis i slutet av april, eftersom det inte blev en fullmåne-bebis nu i mars. Man är så sugen nu att bebisen ska komma, speciellt nu när det visat sig att 3/6 mammor i vår fika-grupp fått sina pojkar nu (antar att F fått sin pojk nu med).
Så idag var mamma-fikat på Torgstallet och vi var hela TVÅ som fikade, hehe. Som sagt det börjar ta på oss, å jag vill att BabyRex ska komma nu så H*n kan leka med mig och sen med alla sina kompisar.
 
Har ju glömt skriva att jag tillsist fick en alla-hjärtans-dag-present, sisådär över en månad senare. Presenten bestod av att D köpte en DVD-film till mig, efter att jag sett att Adam Sandler var medverkande, nämligen: Hotell Transylvanien. Den var faktiskt kanonkul! Så först såg vi den på svenska och dagen efter såg vi den på engelska så jag fick lyssna till Sandlers röst som var greve Dracula, sen såklart alla andras välbekanta röster.
Men jag uppskattade verkligen den gesten att han köpte filmen till mig, det är kärlek det!
Väljer att lägga till en bild ifrån bilden - det roligaste med bilden är vargmamman som jag ser EXAKT LIKADAN ut som idag, med gul klänning och mage som står rakt ut ;) haha!
 
 
 
Så idag är det skärtorsdag, så till dagen till äran har jag på mig min gula mamma-klänning (om ni kommer ihåg hur den såg ut ifrån tidigare inlägg). Jag trivs väldigt bra i den klänningen. Riktigt luftig och inget som sitter åt mot magen, vilket är riktigt skönt då jag får såna kraftiga sammandragningar nu för tiden så det känns som magen ska spricka. Sen har bebis börjat få mer och mer hicka, har nog faktiskt haft hicka minst en gång per dag i tre dagar nu. Trodde först det berodde på att jag drack must, men igår fick bebis hicka och då hade jag inte druckit något av min ljuvliga dryck, så det kan inte bero på det! Men det är mysigt, samtidigt som det känns helst skönt när hela magen darrar av hick-rörelserna. . . Åh, sweet BabyRex kom nu...!
 
Dooh... ! nu ringde D nyss å sa att vi hade vattenläcka. Fan! Varför ska det alltid vara något som strular, så tråkigt och ledsamt. Precis nu när vi äntligen har fått elen dragen som den ska och vi fick hem den efterläntade veden imorse... ja då ska det dyka upp en vattenläcka. Varför ska alltid nåt krångla. Jo, vad heter det nu igen? Lagen om alla jävligheter, eller nåt åt det hållet. Skit skit skit...
 
Allra vila aldrig ro. Hade tänkt vi skulle ha en lugn skärtorsdag med påskmat hos svärföräldrarna (som jag är hos nu och som jag varit hos sen efter ett idag). Usch. Får hoppas allt löser sig, för jag vill inte ha kaos-katastrof nu när vi går i BabyRex-väntans tider.
 
Nej, nu blev det lite deppigt här. Så då får vi muntra upp oss med vad jag sett på Coolstuff.se. Dino-kakor! eller ska vi säga BabyRex-kakor. Kolla vad tuffa!
 
Där är något jag är sugen på att köpa MEN ack, det kostar ju pengar *dööh* ca 300:-  för alla seten till de fyra kakorna. Sen är frågan vad man kan göra för hårda kakor förutom t.ex pepparkakor?? Är ingen kak-tjej, så bakar inte kakor så ofta (blir mest cupcakes) Så... hm. Hade varit en rolig plojgrej, men ja... nä .Får nog hålla i plånboken nu till slutet av april då jag förhoppningsvis ska få mina mamma-pengar om inte FK har fuckat upp allt som vanligt.
 
Ja.. mer då? Inatt sov jag KASST!
För att gå in på detaljer - alla generade, blunda nu några rader!
Försökte färdknäppa lite igår efter att druckit en kopp hallonbladste på kvällen. Men det blev inget riktigt knäpp av det hela. Det är ju lite otympligt nu kan man säga och inte så lätt att knäppa till så det blir bra... hehe... ja, så efter ett halvhjärtat försök till ett knäpp, så kunde jag bara inte somna. Bebis sov däremot, var lugn som en filbunke. men jag hade ont i mage och rygg och vet knappt allt. Tillsist somna jag väl för att vakna halv tre på natten av det vanliga toabesöket. Sen kunde jag inte somna om igen! Låg och försökte somna i en halvtimme, sen knorrade magen och jag insåg att jag var vrålhungrig. Så då gick jag ner och och hämtade en risifruttti och ett glas juice, Satte mig sedan vid datorn och spelade the sims 2. Köpte igår sims 2 djurliv av Ds syster, men har inte kommit så långt till att ha djur än, då jag bygger på huset och bara det tar ju hur lång tid som helst innan jag är nöjd ;) Så plötsligt hör jag Ds väckarklocka ringa, då har jag suttit i två timmar och spelat utan att känt mig trött det minsta. Däremot var jag frusen, så gick in till honom och värmde mig coh morgonmyste lite. Lagom till han skulle gå upp, då kunde jag äntligen somna. Men sen var det såklart att gå upp två timmar senare, usch!

Så hoppas nu att jag kan somna bättre ikväll och kanske få sova hela natten utan kisse-pausen så jag kan få en bra natt, så jag eventuelt kan orka måla påskägg med M imorgon.
 
Ja, nej, nu får jag sluta skriva. Kanske hjälpa svärmor duka, eller i alla fall bli lite mer social och inte sitta vid datorn och skriva hela tiden. Ja, vi hörs när vi hörs. Håll tummarna att bebis kan komma snart. Bebisens mamam längtar som en tok!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0