V 36 och fixerad! ... 34 dagar kvar

Hej. Ännu en massa dagar som gått utan något hojt härifrån. Får väl erkänna att det småbesvärliga att blogga ligger i att jag har en trotsig treåring hemma i form av den stationära datorn som är jätteseg och vägrar t.ex få blogg.se att fungera som det ska (kan t.ex inte infoga bilder och dylikt). Så då är det den lilla rosa datorn som gäller. Men det är rätt otympligt att sitta och skriva vid den med tjockis-magen. just nu sitter jag i sängen med en kudde som datorbord för att få upp den i ett bra läge, och ändå kommer obehag i ryggen och tryckande känsla mot revbenen, så vi får se hur länge jag orkar skriva.
 
Har nyss varit på bebis-besiktning nummer 7. Går in i v 36 (35+0) idag och då står det på gravid-appen att bebisen vid det här laget ska ha lagt sig med huvudet neråt. Vilket jag i förbifarten dumförklarat min bebis. Har känt en hård bula uppe på höger sida vid revbenen och antog att de vart bebisens huvud och att den var trög och inte förstod att den skulle ut åt andra hållet. Men idag skulle bm kolla om bebis var fixerad. Fick inte gå till min ordinarie bm, utan en bm student, men hon var väldigt trevlig. Hon påstod att hon kände huvudet där nere. Jag frågasatte och sa att är det inte huvudet jag känner här uppe i revbenen. Så då fick hon kalla in min ordinarie bm ändå. Han tyckte också han kände huvudet neråt. men jag var FORTFARANDE skeptisk. så, de gjorde ul - jajamän! Min bebis är inte dum den! Bebis ligger med huvudet långt ner och är fixerad och det jag trott varit bebis huvud är egentligen bebis feta lilla rumpa som varit sådan besvär för mina revben. Haha <3 Har nästan lite dåligt samvete att jag dumförklarat min avkomma. Men det är ett ofött geni, ligger som den ska, och följer kurvan perfekt!
Dagens sf-mått låg på 32 cm, så ökat 2 cm sen sist och hjärtslag på 140. Fortfarande låga och fina så mina misstankar om en BabyPojke förblir. Har dessutom upptäckt en hormonrand över naveln. En väldigt blek dock och inte "hel" då den inte är under naveln, utan bara över naveln, men ändå en hormonrand (pojkbebis?)
Nu blir nästa besök om 2 veckor då det blir besök varannan vecka nu, så tiden går! Fastän jag inte gör så mycket hemma; Bara slöar, tittar på tv, äter och sover så går veckorna fort ändå.
 
Nästa onsdag ska D och jag på möte och skriva på faderskapsbevis. Han köper alltså grisen i säcken och skriver på att det är hans bebis innan han hunnit kontrollera den - chansen att det är en "yrrol"-bebis som är lite mörk under ögonen är ju rätt liten så sätt. Men detta är något vi skojat om hela tiden. Så ska verkligen försöka hålla mig allvarlig till det mötet, för av andras erfarenhet så är det inte populärt att skoja om detta, fastän man gärna vill försöka.
 
Veckan därpå går jag in i v 38, och då ska bebisen vara färdigbakad, men vill helst att bebis stannar kvar till efter den torsdagen eftersom vi ska prata om hur jag/vi vill ha förlossningen och tankar och så, och på eftermiddagen ska vi på psykoprofylax kurs. Vilket jag hoppas kan hjälpa mycket. För jag skulle gärna vilja kunna klara mig på endast andning och lustgas. Men har nog insett att jag vet nog Den Dagen hur jag vill ha det. kan inte riktigt sitta nu och spekulera hur jag vill ha det en dag jag inte vet något om egentligen.
 
 
Till sist tänkte jag avsluta detta inlägg med det här fenomenet Drömmen om Gravidmagen.
Jag tror nog alla som vill bli gravida har den här drömmen om gravidmagen. Den är rund och go. Perfekt på alla sätt och vis. Nu vet jag bättre: det är en fet myt!
Först sitter man gravid och undrar varför magen aldrig kommer, varför syns det inte. Magen är ändå din bekräftelse att det är något värdefullt där inne - men ack, sen kommer den. Förr eller senare. Då sitter du där sen och kan inte sitta rakt för du får ont i ryggen och det känns som bysten och magen sitter ihop och det är allmänt trångt i den regionen. Du har bristningar. Å får du dem inte under graviditeten så kommer de ändå synas efteråt - den mage har stretchat kraftigt! Men det är inte bara magen som kan få dessa bebis-ristningarna, även brösten får sitt. Brösten är inte så vackra heller. till den dag då livmoderkanten sitter så ångt upp att bygelbehåar är ett stort No no, får du ha på dig mjuka behåar som får brösten att hänge tungt som två ledsna påsar.
Magen är fin med kläder på, men så fort du går förbi en spegel måste du nästan backa tillbaka för att ta en titt igen:  Är det verkligen Din spegelbild Du ser, Du ser inte ut som Du. Du har en jättebula där fram.
Fosterrörelserna är jättemysiga... till en början. Sen blir du bara irriterad när du inte får sova på natten för att det trycker mot blåsan . Du känner dig kissnödig femtielva gånger på en kvart. Att hitta den perfekta sovställningen finsn inte, för alla sätt du testar känns bra i fem minuter innan någon del av din kropp ömmar.
 
Oh ja, drömmen om gravidmagen är härlig... när det är en dröm. Men du märker rätt snart sen vilket stonk och stön det kommer bli på dig själv!
 
Däremot måste jag säga till min egna fördel att jag fick en fin komplimang av den där hanen häromdagen. När jag fick en sån där dipp när man bara känner sig tjock och otymplig så säger han att jag ser mycket slankare ut i formen nu. Kroppen har liksom stramat upp sig med ett smalt utseende, fastän jag ser ut som en mätt orm på framsidan. Sen får jag många kommentarar att jag har en så liten mage och folk höjer på ögonbrynen när jag säger att det bara är fem veckor kvar för jag ser så liten ut. - Åh det tackar jag och tar emot, dessto mindre mage, dessto mindre att bli av med sedan ;)
 
Spänningen stiger. är det 3 veckor kvar, 4, 5, 6? Det som går att säga är att jag defenetivt har en bebis om 7 veckor vilket ör mindre än 50 dagar, iiih!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0