Vecka 12 redan? 23 dagar kvar

 
Hello Monday-cloud!
Ska visa för er vad det första jag såg när jag vaknade imorse. Mina ögon slogs upp och möttes av ett par ögon tillbaka, blev lite förvånad först, haha ;)
 
 
Förklaring: Drömde nämligen inatt att D var så dum, han var riktigt dum. Jag vaknade upp och då var kl 3.25 och jag var så arg på honom för han vart så dum. Såklart vaknade D när jag vaknade och jag sa lite sömndrucket gång på gång; Du är så¨dum, så dum...
Så imorse när han gick upp frågade han om jag ville ha hans täcke med och gosa in mig i, svarade nej. Men fick Leo att krama om istället när D lämnade sängen. Men detta kom jag såklart inte ihåg till en början. Så när jag vaknar och tittar in i dessa gosedjursögon, då blev jag riktigt förvånad! haha, men ja, kom ju på sen varför och det som var skönt när jag vaknade var att jag inte kände mig arg på D längre.

D är föresten rätt söt. Han har nämligen drömt om vår bebis två gånger på en vecka. Då har han drömt om en pojke med mörkt hår... lite kul att han drömmer om en pojke, men tror att de gömmer sig en lurig liten tös i magen och jag är stensäker på att det är en pojk, men drömt om den här lilla flickan med vackra ögon... åh, det är så spännande!
 
Det är idag 23 dagar kvar... jisses. Det är 3 dagar kvar till  MVC-besök då vi ska planera hur jag vill ha förlossningen. Har fortfarande ingen aning, men kan väl tänka mig vissa saker :)
Det var föresten i fredags när jag var på 90.1 % som jag gick över i nionde  månaden. Så nu är jag officiellt i sista månaden och som sagt på torsdag om endast tre dagar anses min bebis färdigbakad, sen är bara frågan När denna lilla varelse vill tänka sig att titta ut. Allt är klart, förutom att jag väntar på att babyproffsen i Borås ska ringa och säga att vaggan har kommit... konstigt nog är jag orolig att det ska vara fel färg på den :/ Har tydligt sagt att det ska vara valnötsfärg, men tänk om den kommer som vit?! Kommer jag vara snäll då och se förbi det... nej, hoppas inte det. För ska jag/vi betala svindyra pengar så vill vi såklart ha rätt produkt som vi begärt, även om det bara är färgen det är fel på.

Såhär ser det ut på dagens grav-app... nära nära nu :)
 
Nu när det är endast tre veckor kvar kan jag inte längre säga att jag står på  noll kg uppgång. För första gången i mitt liv väger jag öve 70 kg, känns konstigt, men vet ju om att det är kg som kommer gå ner sen efter bebis ploppat ut, men det är ändå lite olustigt  att jag ska gå upp nu de sista veckorna. De roligaste med nästa kort är att ifrån min vy är magen ALLTID ivägen när man tittar neråt, vilket då faktiskt syns på detta kort, hehe.
 
 
Så veckans planering: Just nu sitter jag och dödar tid innan jag ska åka upp till Falköping, och till min glada förvåning så kom D hem nu nyss för det är tyvärr lite stillestånd på jobbfronten när markägare inte har tid att träffas och jobb blir klara fortare än förväntat. Så då ska han köra upp mig till Falköping så slipper jag åka buss.
Varför ska jag till Falköping då? Jo, Sofie kommer idag och stannar till Onsdag. Det ska bli riktigt kul att träffas. Speciellt då vi inte träffats sen jag blev gravid i princip och för en annan är det lite otympligt att ta sig längre sträckor. Så då är det jättekul att hon kommer nerifrån Skåneland så hon får se mig, magen och huset :)
 
Så halva veckan uppbokad med besök. Torsdag som sagt är det MVC på morgonen, sen blir det väl att jag stannar i stan hela dagen (ingen idé att åka hem emellanåt) för vid 12-tiden är det grav-fika med de andra mammorna (om de inte kläckt innan dess) Då ska vi fika på Format som jag aldrig varit på, så det kan bli spännande att prova något nytt. Fikar vi så länge som vi gjorde förra torsdagen så kommer klockan hinna bli 14 och eftersom profylaxen är vid 16 så stannar jag i stan och möter upp D där. Mellan den tiden ska jag köpa hallonbladste med. För har planerat att fr.o.m torsdag ska jag förberedda bebis att titta ut genom lite olika knep:
- Dricka hallonbladste (som tränar sammandragningar)
- Äta ananas har jag hört...?
- Äta stark mat
- Studsa, dansa och hoppa
- Kanske en liten färdknäpp, vilket jag egentligen tror minst på - då bebis verkar rätt så van vid denna aktivitet ;) ... hehe
 
Helgen återstår att se, kanske kommer en bebis då, vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0