God Morgon den tjugoandra dagen.

Just nu. just precis nu i denna stund, så förstår jag till fullo varför jag älskar att vara mamma. Hur mycket jag älskar det lilla barn som ligger bredvid mig.
Han ligger här i våran säng. Vi lyssnar på smurfhits och han ligger alldeles tyst och stirrar med sina stora (blå?) ögon mot laptopen. Han grymtar lite och suger intensivt på nappen. Nappkompisen är nästbäst (efter bröstkompisen) och därför grymtar han lite extra när nappkompisen rymmer ur munnen. Modern barmhärtar sig och tar upp nappen och för den mot hans lilla mun igen. Som i ett hugg tar munnen in nappkompisen igen och suger återigen frenetiskt i hopp om att nappkompisen inte ska ta till rymmen igen.
Jag som mamma kan bara sitta och titta på detta lilla minispel och njuta av stunden. Njuta av att se på mitt barn och farcineras av hans mimik, rörelser och grimaser.
 
Som ni förstår på mig så har jag vaknat på rätt sida. Kvart i sex vaknade jag av en liten gnyende hungrig bebis (ingen skrikande bebis, bara lätt gnyende). På en gång insåg jag det: Ingen huvudvärk! Denna förjävliga huvudvärk som jag haft sen i måndagskväll. Inte ens en liten ynst till huvudvärk och hur lycklig blir man inte då? Tredje dagen igår med huvudvärk och då såg jag allt i grått. När varken sömn, mat, alvedon eller frisk luft hjälpt, vad skulle kunna hjälpa då? Jo en nackmassage med babyolja och så lite vuxenlek på det gjorde nog susen ;) Skönt bara att fått igång vuxentiden igen. Redan på den 17e dagen fungerade det igen, vilket gjorde mig riktigt förvånad. Men det är inga problem alls down there vilket är toppen. Speciellt om det är det som krävs för att man ska kunna vakna en morgon utan huvudvärk.
 
Men då kanske jag kan vara en glad och pigg mamma idag till min lilla pojk, som tydligen börjar bli lite kinkig nu. Ska väl gå ner och fixa lite frukost till mig och se om jag kanske kan få A.J att somna i sin vagn en stund. Det som är perfekt med en undervåning utan trösklar är att jag kan köra omkring vagnen obehindrat i alla rummen. Men apråpå vagnen så märkte vi igår att vagnen är jätteskev och på ena däcksidan så är det bara en fråga innan fjädringen släpper helt. Så nu är jag på jakt efter en ny vagn. Verkar bli att vi först satsar på att hitta en begagnad. Har gjort en SÖKES-förfrågning på ulricehamns loppisen på FB, har fått napp från två olika ställen. Så får se när vi kan titta på vagnarna. Vill helst ha en vagn med mycket utrymme under så jag kan få plats med babyskyddet. Men vi får se vad som faller oss i smaken gällande kvalite och pris.
 
Åh, en sista liten kortis innan jag ska ägna min tid åt lite kaffe och min son, Nu är det snart sommar och det betyder familjetraditionen grillfest hos syster A. och jag vill så gärna åka upp till Sthlm då. Frågan är bara hur det kommer gå att åka bil med en tremånaders? För A.J är precis tre månader då. Hur mycket rutin har en tremånaders hunnit få. Kommer han fortfarande ha sitt nuvarande tålamod då, eller kommer det helt enkelt vara lögn att åka 4h i bil uppåt landet. Kommer vi få stanna varje timma först att trösta liten ledsen? Hmm... tankarna snurrar i huvudet. Hur ska det fungera tro...?
 
Anywho, det är om drygt 2 månader så inget jag behöver fundera på nu, men ändå.
Min nuvarande 22dagars-bebis gick igenom besiktning igår. Med både ökning i längd och vikt och fick t.o.m beröm ifrån bvc-sköterskan att han följde med blicken så bra - Stolt Mamma!
 
Nä... dags att sluta babbla nu och återgå från cyber-mamma till vanlig-m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0