8+2. Andas in.

God morgon!

Jag sitter på bussen på väg till jobbet. Precis innan jag skulle kliva på fick jag en fruktansvärd känsla av illamående. I panik öppnade jag väskan och fiskade fram en kanelknäcke, som jag nu krampaktigt håller i och som jag mumsar på bit för bit.

För övrigt kan jag konstatera att jag inte alls känner mig likadan denna gången som jag kände med Babyrex.
Med Babyrex kände jag mig inte alls gravid fören jag var i ungefär samma vecka som nu.
Med Mini (det preliminära babynamnet just nu) så här jag känt av brösten från dag 1. De känns fylligare och ömmare. Även molvärk till å från på vänster sidan.

Sen en vecka tillbaka är kaffe inte lockande längre. Så jag håller mig till te och igår när jag blev riktigt sötsugen drack jag choklad.

Å så nu på morgonen då, så fick jag illamående känsla  Men jag hoppas verkligen att illamåendet kan hålla sig borta så länge som möjligt  För hur jag annars ska kunna åka buss på morgonen lär bli en inre kamp.


Tabletterna till höger, var de kombinerade järn och folsyra som jag köpte i Sthlm. För jag tänkte att det är bra att ladda igång med ordentligt med järn. Men av de tabletterna och burken jag fick av IW, så måste jag ta 4 tabletter per dag. Vilket är lätt att komma ihåg att ta 2 på morgonen, men jag glömmer sen på kvällen. Då är burkpillren bättre eftersom de behöver jag bara ta 2 av Per dag. De innehåller visserligen bara hälften av järnintaget  Men om jag ändå bara kommer ihåg 2/4 av hemofer så får jag ändå i mig sanna mängd jörn, men för lite folsyrs. Så jag kör på en motgondod av burken till den 26e, då det är dags för inskrivning.

Over and out 😘




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback