BabyMaräng eller BabyOliv. v10+2


God morgon säger jag idag från Lund och ifrån ett vackert hotellrum. Vi ska fira Angie son fyllde 20 år i veckan. Så det betyder hotellvistelse för mig med mjuk säng och hotellfrukost.

På bebisfronten känner jag mig "lättad". Idag är jag i v 10+2 (enligt egna beräkningar). Det betyder att jag kommit längre i denna graviditet än i våras. I våras började jag få blodspår i 10+2. Men denna gången är trosorna superbra (men jag ska erkänna att jag kontrollerar pappret varje gång jag varit på toa... måste försöka sluta med de...)

Enligt alla appar (å det är många jag har) ska Marängen vara som en oliv nu.

Symptommässigt: Det är inte många, men det är okej. Jag får lite kväljningar ibland när jag böjer mig (typ när jag borstar tänder). Jag har lite illamående tidigt på morgonen, men det brukar hjälpa med en frukt (eller tre..). Jag känner av lite växtvärk stundtals. Men som sagt det är inte mycket.

Men jag känner mig lugn att allt är bra denna gången tack vare det supertidiga ul som visade ett hjärta som slog. Om en månad (16e nov) ska vi till Borås och göra ett tidigt ul för att kunna se lite mer levande kropp och inte bara ett tickande hjärta. Det ser jag verkligen fram emot.

Jag ser också fram emot när det börjar bukta på magen. Jag tror att jag var i v 14-15 när jag tog det första kortet på Babyrex magen och då såg jag att det buktade ut från blygbenet och upp mot naveln  Det ska bli jättespännande hur tidigt jag kommer se den buktningen denna gången.
För än så länge är bebis bara en oliv i livmodern och syns inte alls.

Nu är klockan dags för frukost. Så jag ska börja avrunda.
Men det är som så kul att jag börjar slappna av mer att det kanske går denna gång 
Nu vet dessutom både mamma och pappa, mina systrar, Angie och 
 mina närmsta vänner. Så det är "out there".

Mot frukosten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0