Hur fasen känns foglossning?! v 28


God morgon! Jag sitter på bussen och det är kolsvart utanför - när ska morgonljuset komma?

Det är 90 dagar kvar (+/- 14d). Graviditeten har avklarat med 68% och NU kom de fysiska problemmen.



Sedan några dagar - säg drygt en vecka - så har jag känt mig mer svullen i nedre regionen (Det är HELT NORMALT som alla säger). Men med avullnadem så känner jag mig öm. Å jag blir såklart orolig att det ska bli som sist för 6 år sen (Är någon intresserad vad som hände då - klicka till vänster på arkiv Januari 2013). För när jag gick med A i EXAKT samma vecka 28, då upptäcktes det att jag hade fått en varbildning i blygdläppen.
Om mitt minne inte sviker mig så gjorde det tusen gånger ondare än den svullnaden jag har nu. Men jag ska absolut vara mer observant denna gången om det börjar bli hårda knölar eller göra mer ont.
Jag litar mer på min instinkt denna gången än att allt är HELT NORMALT.

Men sen kommer vi till detta med ljumskarna. Där har jag fått på riktigt ont. Det känns ömt när jag går och sitter. Jag har aldrig haft foglossning och vet inte hur det ska kännas. Många säger att det sitter i rygg och höfter. Men mitt öma (ungefär som jag skulle ha ett stort blåmärke) sitter bara i ljumskarna och liksom strålar upp mot blygdbenet.
Kan detta vara foglossning? eller kan jag hoppas på att det går över? Till saken hör att jag tog en lunchpromenad i tisdags i lite snabbare tempo än mott normala. Efteråt hade jag mest en tung mage som hade lite mer sammandragning än vanligt och en viss obehagkäbsls ner mot äggstockarna. Men det var inte fören senare när jag var hemma som det började stråla vid ljumskarna. Så kanske jag bara fick träningsvärk eller att jag sträckte mig?
Nästa tisdag ska jag tänka mig för och gå en liten kortare sträcka i min egna takt. För det är inte värt att få ont i kroppen de tre sista månaderna nu!

Annars så mår jag hyfsat. Illamåendet kommer och går. I måndags var jag tvungen att gå hem tidigare från jobbet för jag mådde för dåligt. Men med mycket vila hemma så kände jsg mig bättre igen.

Halsbränna har börjat komma mer och mer. Men jag har det inte konstant. Å som jag kände tidigare med bränna i hela magen så får jag säga att det blivit bättre då det bara är "vanlig halsbränna" nu. Det blir tråkigt nog värre när jag äter nåt (speciellt choklad!) Men med Samarien går det över efter en stund.

Tröttheten är oförändrad och konstant m  MEN det hjälper mycket mentalt med nedräkning  (90 dagar kvar till bf och 42 arbetsdagar kvar till hemgång)


För övrigt har jag inte så mycket mer att sägs just nu. 

Det är rätt kul att gå tillbaka i bloggen och läsa hur jag mådde med A i samma vecka (även om just v. 28 inte var så kul då). Men det känns tryggt att ha nåt att jämföra med. Å jag var dessutom så duktig då som hade nästintill daglig uppdatering. Visserligen gick jag bara hemma och hade "tid" för det. Nu är jag glad om jag orkar skriva en gång i veckan och lägga ut bilder på msgrn. Skulle det bli en tredje baby nån gång kanske det bara blir månads-uppdateringar.

Men jag är som sagt stolt att jag ändå försöker skriva här en gång i veckan  Vill tro att det kan vara kul att bevara framöver i tiden 

Så vi avslutar detta med lite bilder på magen i v. 28


PS glöm inte att det är alla ❤ dag idag. Å det finns alltid nån i ert liv som ni borde säga ett extra -Jag älskar dig- till. Kärlek i alla former är absolut värt att fira lite extra en dag om året.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0