V 30. Veckoslut, men i mitten av veckan.


Gääääsp 😴 söndag kväll och jag kan inte sluta att gäspa. Jag har varit trött hela dagen eller kanske till och med hela helgen.

Systerdottern hade kalas nu i helgen och därför var föräldrarna nere. Supermysigt. Men då A skulle sova i våran säng och jag sover så himla dåligt när han boxar omkring på natten. Så sov jag två nätter i soffan.
Förr har min bästa plats att sova på varit i soffan  Men nu vet jag inte om det bara är att jag sover fruktansvärt dåligt överlag eller om soffan är för mjuk för min orörliga kropp, men jag har INTE sovit bra i två nätter och då kanske det är okej att gäspa konstant.

Hur har veckan annars sett ut då?

I tisdags var jag på kontroll nummer två hos bm. 
Sf mått på 28 och bebisens hjärtljud på 140 (mycķet lugnare än förra gången på 155). Bm försökte känna hur bebis låg med. Hon gissa på att huvudet låg mot vänster revben och knän/fötter mot högra revben. Vilket nog stämmer bra eftersom de kraftigaste sparkarna brukar måttas mot vänster revben. Hon tog ett blodprov med för att se så inte mitt och Marängens blod blandat sig. Provet såg bra ut MEN jisses vad min arm sett ut efteråt. Fy. Hon måste kommit åt nåt blodkärl som sprack sen. för min arm har varit ful och blåmärkig hela veckan.


I onsdags så klev vi in i vecka 30. Woho bara 10 veckor kvar! (eller 12..). Enligt appen ska Marängen vara stor som en (grön??) vitkål nu. Marängen ska ungefär vara 38cm och väga 1200g-isch, så jag har full förståelse att det börjar bli trångt där i magen nu 



I torsdags hade jag jouren på jobbet oxh en extra långdag. Vilket kändes tufft i både kropp och knopp. Jag skulle få en ny dator med MEN med min vanliga tur så var det nåt som såklart skulle krångla och inte funka. Å eftersom jag jobba hemma i fredags så vet jag inte om det är en ny eller gammal data som väntar på mig imorgon.

Det är bara 6 veckor kvar på jobbet. Kan inte allt bara flyta på så smidigt som möjligt nu de sista? Det lutar nog mot att jag ska jobba hemma de kommande fredagarna. Så det är en morot att jag bara behöver åka till Skövde 4 dagar i veckan. Även skönt för A att kunna trappa ner lite eftersom han också bara behöver gå fyra dagar i veckan.



Så var det som sagt helgen och den började tyvärr inte bra i fredsgs. Jag var trött ich allt jobb jag gjort på onsdagen var borta och det var jag tvungen att göra om på på fredagen. Så mitt humör var sämst. Men under helgen som gick och mamma och pappa var här så tycker jag att jag varit lite gladare (bortsett från min trötthet)

Idag, söndag, så har A haft en kompis här. De lekte vilt i 2h och sen på kvällen körde vi ut han till farmor och farfar, då han ska sova där i natt. 
Å det är så tydligt att min unge börjar bli så STOR och självständig. Så kontrasten mellan A och Marängen kommer vara markant sen. Båda två kommer utvecklas nåt enormt i år. Jag ser verkligen fram emot att vara hemma med dessa två och se deras framsteg. Så exalterande! 🤩

Nu blir det läggdags och ladda inför en ny jobbvecka, första veckan i mars månad och nedräkningen fortsätter...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0