5 månaden - 4 månader kvar till BF


God kväll.

Det har varit en körig dag på jobbet. Möte, administration, skrivningar, genomläsningar, mötesbokningsr... hjärnan har gått på högvarv nonstop! Å till följd av att jag somnade vid 19.30 igår, för att sedan vakna 02.00 på natten och inte kunna somna om på 90 minuter. Så hade jag mer behövt en lugn dag av granskningsarbete med en bra deckare i öronen... Men nu blev det inte så. 

Sviterna av dsgen känner jag av nu när jag är sååå trött.
Jag tror jag skrev det i förra veckan. Men från att ha varit i spökveckor mellan v.12-20-isch. Så här jag kommit i en ny tröttfas nu. Det blir ju heller inte bättre att känna sig så fysiskt trött hela tiden och samtidigt behövs gå upp 4.20 varje arbetsdag och åka till alla måsten.

Förstå mig rätt. Jag är förälskad i mitt arbete och jag mår bra på ett kreativt vis att ha stora ansvarsområden. Men samtidigt säger kroppen ifrån och jag blir fort trött, hängig, illamående och jag får dåligt samvete att inte kunna vara sprudlande och glad varje minut och att energinätaren på ett skoningslöst vid går från 100 till 0 utan förvarning.

Mja.. Så det var väl veckans gnäll.
Till annat: Idag kliver jag in i femte månaden. 15e idag och det betyder att om 4 månader har jag bf. Och om 3 månader ska jag gå hem på föräldraledighet.



Tänk att det är 27 cm lång bebis som är där i magen och fyller ut magen på längden och bredden. Det känns verkligen. Speciellt när Marängen kör på sina långa gympapass med volter och kickboxning.

I tablettväg så äter jsg ju järn. Det går bra. Inget knas med magen, men jag känner inte heller någon skillnad (Speciellt när jag istället känner mig mer trött just nu.). Däremot har jag börjat käka magnesium tabletter. Jag ska inte jinxa det, mem jag har inte fått någon kramp i vaderna sen jag börja med magnesiumet. Så kanske funkar det? Dock tixar fortfarande ögonlocket, men det beror väl säkert på trötthet och det hjälper ju inte magnesium mot.

Nä nu ska jag fixa köket lite snabbt och sen ska jag natta A. Säkerligen  kommer väl jag och Marängen somna då med... eller i alla fall jag. Marängen brukar hålla igång vid läggtid.

God natt och sov gott 😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0