Kaffe och klara färdiga... skriiiv


Hej hopp!
Kaffet är on. Barnen lyser med sin frånvaro (C sover i sittern. A har inte klivit upp ur sin säng än.), då passar jag på att skriva.


Det är skönt med någon form av inövad morgonrutin. Så fort C har gnytt så pass länge i sängen att jag äntligen stigit upp. Då somnar han sen.
Denna morgon har jag dessutom sett till att han är nylagad och gjort en stor bajs innan vi går ner. Just för att jag ska vara säker på att han ska sova i sittern en bra stund.
Jag försökte även lite halvhjärtat väcka A  med så han skulle gå upp. Han svara att han skulle komma ner, men måste sen ha somnat om.
Så nu undrar jag om jag får vara så ego, att jag tycker den här stunden själv - bara jag å mitt kaffe - är rätt skön. Å låter därmed A få sova en stund till.



Dagens planer blir annars rätt lugna.
Vi körde fullt ös igår istället. Så idag förtjänar jag en återhämtningsdag.

C skulle till bvc på 6v kontroll kl 15.30. Så därför bestämde jag att jag och barnen redan skulle åka in med bussen vid 12 för att åtminstone aktivera den stora.

Det började dock sådär halvbra genom att C VILLE INTE ligga i vagnen. Så jag fick ta han i selen på magen. Men jag hade tur att min regnjacka var så stor att jag kunde knäppa den över oss båda.


Sen åkte vi bussen in och gick till Ulricaparken. A gick hinderbanan utan problem och jag inser (återigen) hur stor han plötsligt blivit. Från att varit med honom i denna park från det han varit 1 år och då han bara uppskatta gungorna. Till nu, då han rör sig obehindrat och springer och klättrar utan problem. 

Det känns så overkligt på något vis att denna tid gått så fort och samtidigt är det så fascinerande att veta vad jag har att vänta mig när det gäller C. 
Första barnet blir ju på ett sätt en guidslinga för nästa barn.


I alla fall... vi var i parken så länge jag vågade trotsa regnet. Hade C velat sova i vagnen hade vi nog varit där längre. Men för att bebis skulle slippa regn i nacken, började vi promena mot ICAtornet. Där köpte vi MER, räksmörgås och persika (nya favvo-frukten enligt A). Sen gick vi till familjecentralen och åt. Efter vår lunch, satte sig A för att pyssla, sen blev det lek och sångstund.

Inser i denna sekund att detta antagligen var sista gången för A på öppna förskolan. Den är till för bsrn 0-6år. Nästa vecka har de stängt och öppnar igen när skolorna börjar. Då ska ju A vara  i skolan på dagarna och jag och C får hänga där själva... hmm... märklig känsla igen, när saker och ting "plötsligt" bara tar slut.

Anyhow... Efter sångstunden var det dags för bvc. C vägde nu 4652 (går alltså upp ca 300g i veckan - lagom!) och han är nästan 58cm (57.6,). Inte konstigt att strl 62 börjar passa nu och det är dags för den första utrensningen av kläder (snyft 😢).
Jag är fortfarande så nöjd med mitt byte av bvc sköterska. Hon är så öppen och vänlig. Mån om hur hela familjen mår och inte bara bebis. Hon fråga hur jag mådde och jag svara stt mentalt är det bra, men allergin tar  knäcken på mig. Då kollade hon upp lite snabbt vilka preparat jag kan ta. Hon kom fram till samma som vc svara mig i måndags: Lptatafin är okej när en ammar, men i första hand ska jag använda nässpray och ögondroppar. Så jag kör på det ett tag nu för att se om jag kan jaga iväg symptomen.

Det sista på besöket var ROTA-vaccinet. Till min förvåning var det inte spruta i benet. utan det var oral lösning. C tog det utan problem och nästa dos blir vid 3 månader. Eventuella biverkningar kan bli lös i magen eller magknip, men peppar peppar inga tecken på det än.

Vi trodde visserligen det kunde varit något knip igår, för C hade så svårt att komma till ro vid nattningen. Men efter någon extra timma av allmänt rastlös bebis så somna han äntligen OCH sov utan matstopp till kl 4!!

Nu har han gjort detta ca 3 gånger de senaste 14 dagarna. Att han äter en sista slurk mellan elva-tolv på kvällen och sover sen i typ 4-5h. Detta är sån skillnad från de nätter han vaknar varannan timma för mat. Så jag och Dennis blir ju lika förvånad varje gång. Hoppas det fortsätter så!

Så... kaffet är slut och jag har fått en hel timma för mig själv nu.
Dags att på riktigt väcka den stora nu och börja att göra nåt vettigt av denna dag med.

Avslutar med att visa hur fina dopinbjudan blev och den glada nyheten att C tilltänkta gudmor har tackat ja till uppdraget 😍😘



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0