BF + 2. Hur mår du? Bra, men fråga inte tack 🙈

Då var det fredag. Marängen gäser på övertid, dag 2.

Vi hann i alla fall med förskolansdag igår. Vilket känns bra såhär i efterhand. Det brukar mest vara tipspromenad, loppis och fika. Men ni hade de gjort upp 6 st stationer där barnen fick göra diverse. Å eftersom det var sista förskolansdag för A så kändes det ännu viktigare att delta. Nästa gång (om 2 år) då är det Marängens första förskolansdag. Konstigt att tänka sig det.. 

Idag var jag i alla fall hos bm. Hon kändes vimsig som vanligt, men hon är trevlig, så hon vinner i längden.

Hon mätte blodtrycket som var högre än vanligt 140/75. Men det är tydligen undertrycket på 75 som en ska vara mer observant på. Hon mätte dock tre gånger, men ändå var det ingen jättefara (?). Om det blir fler besök ska hon kolla det igen, men jag klarar mig en stund.

Sen så lyssna vi p0 hjärtat - 140 stabila slag. Bebis rörde på sig som den ska och ligger fortfarande ruckbar med huvudet ner i bäckenet.

Dock var SF måttet bekymmersamt. Förra veckan mätte hon till 34cm, då hade jag haft ett mått på 35-36 cm två veckor tidigare (v37+0). Nu fick hon de till 33, knappt 34 cm. Så nu har hon bokat in mig för ett tul på spec.mvc. Jag fick en tid på tisdag vid lunchtid. Så har det inte kommit någon bebis till dess så blir det en tripp till Borås då.
Bm var inte orolig att bebis inte växer, utan ultraljudet är för att kolla fostervatten mängden. Vi vill ju inte ha en torrlagd Maräng!


Efter besöket när jag mötte upp mamma och A så blev A SÅ BESVIKEN. Han klappade på magen och suckade. Han hade hoppats så att bm skulle plocka ur Marängen.
I dessa dagar vet jag inte om det är jag eller A som är mest otålig och vill att bebis ska komma ut. 


Dagens outfit är en av mina favorit-mammatröjor. Jag måste ju passa på att använda den nu innan bäbben pluppar ut. Synd att jag inte tänkte på att ta ett kort i samma vecka som jag hade den med A. Samtidigt är det kul att se att jag är inte så mycket större nu som då. Denna gravidkropp lägger inte på sig ner än nödvändigt. Å då moffla jag rätt mycket chips å dipp igår.


Mjaa... har inte så mycket mer att rapportera om.
Dennis fråga i morse hur jag mådde. Bra. Jag känner ingenting att det ens skulle vara i närheten till något.

Jag har haft mer sammandragningar den här veckan med stenhård mage. Men inga onda förvärkar. Jag har haft pyttelite molvärk till och från. Men när jag väl börjar hoppas så slutar det, så jag nämner det inte ens för någon.

Jag är dock väldigt nyfiken och tänker ofta på hur det kommer starta.

Om jag får ha ett önsketänkande, hade det varit kul om vattnet kunde gå först. Bara för att känna hur det känns. Jag har hört från andra hur det knäpper till och sen hur det börjar rinna/forsa.

Samtidigt så har jag också hört många där vattnet gått och sen inget mer, värkarna har tagit tid innan de kommit igång. Så då är kanske värkarbete det bästa att börja med ändå. Men vi får se...

Nu så ska vi klara av denna fredag. Imorgon är det lördag och ESC finalen. Då ska vi grilla kött och äta chips.
På söndag tar vi dagen som den kommer. Passa på att umgås med Dennis när han är ledig.
Å på Måndag så får väl jag och mamma hitta på nåt skoj med A, så dagen går den med. Sen blir det tisdag och tul och på kvällen är det föräldramöte. Så jag kan nog få dagarna att gå ändå. Fast det känns väldigt segt just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0