V.40. Trött, ledsen och otålig

Ja... vad var det jag skrev för några inlägg den? Att jag inte var trött på att vara gravid. Det gör inget om bebis går över tiden, den kommer när den kommer... blabla.
Glöm allt det där!
För just nu känner jag: FÄRDIG 

Jag är så uttömd på kraft och energi. Så nu kan Marängis lika gärna komma så jag kan vara sådär härligt amma och byta blöja kl 02.30-trött istället.

Tröttheten beror till stor del på att jag drygt en vecka nu har börjat "nattvandra". Antingen somnar jag inte på kvällen och då går jag upp å äter, kissar och kollar på rederiet. Eller så somnar jag några timmar för att sen vakna vid 00-01 och inte kunna somna om på flera timmar.

Som inatt, då vakna jag halv tre och hade stora problem att somna om. Det underlättar inte heller att jag vet att jag ska upp kl 7 med Å för att göra han i ordning till förskolan kl 8.

Å oavsett hur mycket jag håller igång på dagen (en stor del tack vare Marängkalendern) och att jag inte sover nåt på dagen, så är jag ändå inte trött kl 22 på kvällen. Detta börjar alltså driva mig till vansinne  För tänk om jag ska ha det såhär tre veckor till?! 😭

Till följd av denna psykiska trötthet, så reagerar min kropp genom att vara ledsen. Helt plötsligt kan jag sitta där på sängkanten och gråta. Hejdlös gråt och känslan av INGEN FÖRSTÅR MIG.

Så visst. Det står att jag har BF om 7 dagar. Att Melon-marängen är till 97.5% klar. Men det kunde lika gärna vara decennier kvar i min trötta gråtvärld 


Igår var jag hos bm. Alla värden var bra som vanligt. Blodtryck 130/80.
Bebisens hjärta slog i 135 å då sov den. Huvudet neråt, rävbulsn uppåt. Men fortfarande ruckbar (alltså inte fixerad än - besvikelse nummer 1). När bm skulle mäta magen så fick hon de till samma mått som för två veckor sen, 34-35cm. Så därför tror jag ännu mer nu att magen i alla fall har sjunkit och det trodde bm med.

Sen var det dags för stora cellprov-floppen.

Min tapp är tydligen borttappad...

 jag fick ju en tid för cellprov dagen innan mitt BF.
Jag ringde mvc som sa att de var inga problem att ta provet under hela graviditeten. Men hon boka in mig till igår (V.38+6) när jag ändå skulle till min bm.

MEN bm hade STORA problem att hitta min tapp. Den är tydligen långt bak och böjd. Å livmodern är för stor, så den trycker så väggarna skymde sikten.
Så de blev inget prov taget å då höll hon på nästan en kvart å grävde och testa olika vinklar. Men hon kunde inte se tappen! 
Dock sa bm "den verkar mjuk i alla fall"
Å då tänker jag hur fasen vet du det när du inte hittar den?!

Jag kände mig lite besviken igår och  mycket besviken idsg. För hade hoppas att hon kunde retat tappen eller sett om den var mogen. Men den var som sagt borttappad 😭
Jag undrar hur hon hade gjort om hon skulle gjort en hinnesvepning eller om det inte hade gått heller. blääh! jäkla flopp!


Jaja. Detta blev ju inget muntert inlägg. Men jag pallar inte orka vara munter!
Så jag fortsätter med min trötta och ledsna persona och så får vi väl hoppas dagarna rullar på ändå. 

Har min kalender som en ljusglimt iaf.
De senaste dagarna har jag haft uppdrag som:
- Testa ett nytt mobilspel
- Ladda över alla gravidbilder till hårddisken
- Virka en Maräng
- Fotvård
- måla100 lager nagellack 

och idag fick jag bubbelbad med ansiksmask

Så de tre senaste dagarna har jag verkligen tagit hand om mig själv från tå till topp.

Det var så jäkla kallt efter jag lämnat A på förskolan. Så när jag kom hem så fixa jag frukost och sen suttit i badet sen dess (två timmar nu).
Men det var behövligt för jag har som sagt hunnit med frukost. ansiktsmask (glowing - för det ska en väl göra som gravid??), gråtit ORDENTLIGT, tjafsat med mannen i telefon (suck!!) och hunnit blogga.

Så det var verkligen två bra timmar i badet. Suttit och hoppas lite på att det skulle kommit lite slempropp eller blod. Men ingenting  Inga känningar, ingenting.

Så jag får väl anse mig färdig och börja gå upp ur badet nu.
Kanske ta en kopp kaffe (ja jag har börjat dricka kaffe igen och det funkar bra utan illamående) å umgås lite med mamma som nu är inneboende tills er höghet Marängen behagar titta ut.

Over and out (or up)


#Marängkalendern 
#8dagartillBF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0