22+1. magiska vecka och gravidansökan

God kväll. Tänkte skriva en liten snutt såhär innan läggdags .

Igår gick vi in i vad jag vill kalla den magiska veckan. Vecka 23 (22 fulla veckor). 12e veckan är magisk för att missfallsrisken sjunker och 22a veckan innebär att det lilla barnet är räddningsbart. Det lilla smörpaket på 450 g, skulle vara väldigt utsatt och hjälplöst utanför livmodern. Men fakta kvarstår, bebisar kan föddas i denna veckan och de kan överleva. Så varför skriver jag om detta? Jag har haft två tidigare problemlösa fullgånga graviditeter. Men med denna som haft 22 ögonbrynslyftande lätta veckor, så går jag med katastroftankar. Det går för bra, så vad är hållhaken?
Men med stor sannolikhet så kommer detta gå bra, jag behöver bara mota borr jobbiga tankar.

Magen har inte blivit större sen sist. Men jsg provade stt dra in msgrn på ens bilden. Å då blev det så mycket tydligare hur mycket själva bebismage putar ut.


Idag gick jag på semester och jag har varit riktigt effektiv.
Jag har bland annat tecknat gravidförsäkring. För tredje gången valde jsg länsförsäkringar. Till skillnad från förra gången när jag ringde och det bara blev strul och försäkringen försvann mellan stolarna. Så kunde jag nu teckna försäkringen genom 3 klick och färdigt! Så smidigt denna gången 


Sen har jag beställt lite dryck, godsaker och uv dräkt via matsmart. Det gick på 500 spänn. Men ändå känns det som att en har tjänst massa pengar bara för att varje vara ör rabatterad.

Jag har även "unnat" mig en behandling och bokat in massage på lördag. Jag känner att jag verkligen behöver varva ner nu och finna mig själv igen. Jag har såna extrema arghets-utbrott (oftast på min 2åring). Därför tänker jagunna mig en skön stund med massage och sedan tänker jadg använda dessa 4 veckor av semestern och försöka hitta mitt inre zen, Så jag kan fokusera på lugn när jsg brusar upp istället för att skrika mig hes.

Jag slänger in en semesterbild på hur jag vill ha det 4 veckor framåt. En lugn stund i somriga kläder, vin i handen och mycket soffhäng med barnen.


Det sista ska jag berätta en liten hemlis... jag gjorde något väldigt spontant och "crazy" igår. Det finns en serie på Youtube som ör i samarbete med Libero, som heter gravid vecka för vecka. Det är en väldigt bra yt-kanal, där jag följt vissa personer slaviskt och andra bara sett deras förlossningsberättelser (älskar förlossningsberättelser!!)
Jag riggade upp min kamera igår och spelade in ett presentationsklippsom en ansökan till kanalen. Vi får se när och om de svarar. Jag vet att chansen att komma med är väldigt liten. Å min aura lös väl mer av trötthet än av sprudlande charm genom kameralinsen. Men jag vågade spela in ett klipp och blotta mig själv. Bara att de svarar något skulle jsg bli tacksam över. Bättre att våga än att vinna. Men håll en liten önske-tumme ifall ett mirakel kan ske 😀



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0